جستجو

احمد وحیدی، وزیر کشور امروز سه شنبه دهم اسفندماه با حضور در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران، از نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست دیدن کرد.


به گزارش معدن مدیا ،وحیدی در جریان این بازدید، با حضور در غرفه شرکت مادر تخصصی (هلدینگ) توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) در جریان آخرین دستاوردهای زیست‌محیطی این شرکت و اقدامات انجام شده در راستای دست‌یابی به توسعه پایدار و فراگیر قرار گرفت.

فناوری بایو تانک لیچینگ در استخراج مس، اجرای طرح فاضلاب شهری کرمان و زرند توسط میدکو و اجرای پروژه CDQ این شرکت در شهرستان زرند از جمله مواردی بود که در این بازدید به وزیر کشور ارائه شد. CDQ پروژه ای زیست محیطی است که برای اولین بار در کشور در راستای رسیدن به اهدافی چون کاهش میزان مصرف آب، کاهش انتشار گازهای ناشی از فرایند تولید کک، بازیابی انرژی حرارتی موجود در کک داغ و تولید انرژی الکتریکی، تولید 14 مگاوات بر ساعت برق و بهبود کیفیت محصول (کاهش رطوبت و …) اجرا شده است. فناوری بایو تانک لیچینگ نیز یک فرآیند نوین در استخراج مس است که برای اولین بار در جهان، در مقیاس صنعتی در ایران توسط شرکت بابک مس ایرانیان (زیرمجموعه میدکو) اجرایی شده و می‌تواند آلایندگی مصرف انرژی استخراج مس را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

گفتنی است نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست از هفتم تا دهم اسفندماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران و با حضور برخی از فعالان حوزه صنعت به منظور ارائه آخرین دستاوردهای محیط زیستی صنعت و تسهیل ارتباط صنایع مختلف با یکدیگر برگزار شد. شرکت مادر تخصصی (هلدینگ) توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) نیز در این نمایشگاه حضوری فعال داشت.

منبع : روابط عمومی میدکو

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.