جستجو

اردشیر سعد محمدی در مراسم معارفه سرپرست شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: ۴.۵ میلیارد تن ذخیره جدید توسط شرکت مس کشف شده است.سعدمحمدی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیریت عامل این شرکت، افزود: معدن کشف شده سریدون جایگاهی بالاتر از معدن سرچشمه خواهد داشت.


به گزارش معدن مدیا ،به گفته وی، تولید کاتد مس تا پایان ۱۴۰۰ به ۲۸۵ هزار تن می رسد در حالی که تولید سال قبل به ۲۷۰ هزار تن رسیده بود.

وی ادامه داد: فروش امسال تاکنون به ۳۱۷ هزار تن رسیده در حالی که سال گذشته تناژ فروش به ۲۷۰ هزار تن رسیده بود.

رکورد صادرات

سعدمحمدی صدور ۱۶۰ هزار تن کاتد مس در سال ۱۴۰۰ را رکوردی در صادرات این شرکت اعلام کرد.

سعدمحمدی سرمایه گذاری های شرکت مس را ۱۳ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: سه کارخانه در صنعت مس در نیمه نخست سال جدید آماده راه اندازی می شوند.

photo_2022-03-16_08-05-06

سرباره های مس، کنسانتره می شوند

وی گفت: برای نخستین طی ۵۰ سال گذشته، طرحی برای استفاده از سرباره های مس اجرایی خواهد شد که ۳۵۰ هزار تن به ظرفیت تولید کنسانتره شرکت ملی مس افزوده خواهد شد.

 

photo_2022-03-16_08-05-02

بهره گیری از دانش بنیان ها در توسعه مس

از سوی دیگر علی رستمی سرپرست شرکت ملی صنایع مس ایران، ابتدا ضمن تقدیر از اقدامات دوره مدیریتی سعدمحمدی، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان را یکی از اولویت های کاری خود دانست.

رستمی با بیان اینکه سرمایه گذاری ۱۳ میلیارد دلاری، توسعه های متعدد و چشمگیری در صنعت مس ایجاد خواهد کرد، گفت: در نظر داریم برنامه دستیابی به تولید ۴۰۰ هزار تن کاتد را عملی سازیم.

در پایان این مراسم، امیر خرمی شاد عضو هیات عامل و معاون توسعه و برنامه ریزی ایمیدرو، ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات دکتر سعدمحمدی و آرزوی موفقیت برای دمتر رستمی،، تاکید کرد: باتوجه به شرایطی که شرکت مس در افزایش ذخایر و سرمایه گذاری های انجام شده دارد، حتی قابلیت دستیابی به ظرفیت تولید یک میلیون تن کاتد را نیز دارد.

منبع : ایمیدرو

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.