جستجو

شرکت «ام ام جی» علی‌رغم اعتراضات جاری از سوی جوامع بومی محلی، مصوبه توسعه معدن مس «لاس‌بامباس» خود را از وزارت انرژی و معادن پرو دریافت کرده است.


به گزارش معدن مدیا، این معدن متعلق به شرکت چینی «ام ام جی» واقع در منطقه جنوبی آپوریماک پرو، از زمان شروع عملیات‌های خود در سال 2016، برانگیزنده اعتراضات و انسدادهای جاده‌ای بوده که گاهی باعث توقف فعالیت آن شده است.

«ام ام جی» در بیانیه خود عنوان کرد: مصوبه توسعه برای گود چالکوبامبا و زیرساخت‌های مرتبط با آن خواهد بود و انتظار می‌رود با اجرای عملیات توسعه، تولید «لاس‌بامباس» در میان‌مدت به حدود 380 هزار تا 400 هزار تن کنسانتره مس افزایش یابد.

به گفته وزارت انرژی و معادن پرو، سرمایه‌گذاری 130 میلیون دلاری برای ساخت فاز نخست چالکوبامبا صورت خواهد گرفت. جوامع محلی چومبی ویلکاس، شهروندان بومی نژاد کوئه‌چوا این شرکت چینی را متهم به ناتوانی در فراهم کردن اشتغال و پول برای این منطقه که علی‌رغم ثروت فراوان معدنی خود یکی از فقیرترین مناطق این کشور است، کرده‌اند.

«ام ام جی» تصریح کرد: «لاس‌بامباس» با اشتیاق خواهان کار با جامعه محلی هوآن کوئیره برای آغاز پروژه توسعه طی ماه‌های آینده است.

پرو دومین تولیدکننده بزرگ مس در جهان است و معدن «لاس‌بامباس» 2 درصد از عرضه جهانی این فلز سرخ را بر عهده دارد.

منبع : روابط عمومی مس سرچشمه

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.