جستجو

بر اساس داده‌ های منتشر شده، با افزایش میزان تقاضا در روز دوشنبه (۲۸ مارس) بازار چین شاهد رشد قیمت میلگرد داخلی بود، همچنین نظر فعالان بازار در مورد توانایی این کشور برای مهار آخرین شیوع کووید – ۱۹ مثبت ارزیابی شده است.


به گزارش معدن مدیا به نقل از متال بولتن ، در شرق چین (شانگهای) قیمت میلگرد داخلی چین ۴۹۷۰ – ۴۹۹۰ یوان (۷۸۰ – ۷۸۳ دلار) در هر تن ارزیابی شد که با رشد ۲۰ یوانی همراه بود.

علاوه بر این، بر اساس گزارش کمیسیون ملی بهداشت چین (NHC) در ۲۷ مارس ۱۲۷۵ مورد جدید ابتلا به کووید – ۱۹ ثبت شده است، و طبق گفته کمیسیون ملی بهداشت، تعداد کل موارد ابتلا به کووید – ۱۹ در ۲۲ مارس ۱۳۹۲ نفر بوده که ۵۲ درصد کاهش داشته است.

در شرایط حاضر، در مناطقی که به شدت آسیب دیده اند – از جمله مرکز فولادسازی تانگشان – مقامات محلی برای مهار آخرین شیوع بیماری، قرنطینه های بیشتری را اعمال کرده اند.

در همین حال، بر اساس یک اطلاعیه رسمی، شانگهای برخی از بزرگراه ها را از ۲۸ مارس تا ۵ آوریل مسدود می کند و فعالان بازار ابراز نمودند که امیدوارند قرنطینه ها به جلوگیری از گسترش این بیماری به مناطق دیگر کمک کند و لجستیک و سایت های ساختمانی بتوانند میزان کار خود را افزایش دهند.

در شرایط بحرانی فوق، معاملات آتی میلگرد با چشم اندازی مثبت به رشد خود ادامه داد و باعث تحریک تقاضا و قیمت ها در بازار نقدی شد.

به گفته منابع، در شانگهای تقاضا به دلیل قرنطینه ضعیف بود، اما در سایر مناطق اطراف شانگهای تقاضا برای میلگرد افزایش یافت.

شنیده ها از بازار

لوسی لیانگ، تحلیلگر فست مارکت در ارتباط با بازار میلگرد داخلی چین خاطر نشان کرد:

«با توجه به معاملات اخیر، سود تولید کننده میلگرد ۱۰۰ تا ۲۰۰ یوان در هر تن است و انتظار می رود قیمت مواد خام به دلیل عرضه کم بالا بماند».

ارزیابی بازار بیلت / بورس آتی شانگهای

از ساعت ۳ بعدازظهر، بیلت به قیمت ۴۸۳۰ یوان در هر تن با احتساب مالیات بر ارزش افزوده در تانگشان معامله می شد که نسبت به جمعه گذشته ۸۰ یوان در هر تن افزایش داشت.

همچنین، پرمعامله ترین قرارداد آتی میلگرد مربوط به ماه اکتبر در روز دوشنبه با قیمت ۵۰۳۲ یوان در هر تن بسته شد که نسبت به قیمت ۴۹۷۴ یوان در روز جمعه، ۵۸ یوان در هر تن افزایش قیمت داشت.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.