جستجو

معاون وزیر صمت از هدف‌گذاری برای احیای دو هزار واحد صنعتی راکد در سال جدید با ظرفیت اشتغال‌زایی برای سه‌ هزار و۴۰۰ نفر خبر داد.


به گزارش معدن مدیا ، علی رسولیان در گردهمایی مدیران ارشد وزارت صمت، اظهار داشت: تامین زیرساخت‌های صنعت، معدن و تجارت و فعال‌سازی ظرفیت‌های تولیدی، دو برنامه اصلی امسال سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

وی با اشاره به استقرار ۸۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی در سراسر کشور، بیان کرد: امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، واگذای سه هزار و ۸۶۴ قطعه زمین در شهرک‌های صنعتی مورد نظر انجام می‌شود. همچنین با توجه به نام‌گذاری سال از سوی مقام‌ معظم‌ رهبری، مطالعات لازم برای احداث شهرک‌های صنعتی جدید دانش‌بنیان در حاشیه شهرها نیز در حال انجام است.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تاکید بر سهم ۳۶.۳ درصدی مصرف برق کشور در حوزه صنعت، عنوان کرد: روش‌های تامین برق مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین استفاده از مولدهای تولید پراکنده CHP و خود تامین DG نیز در سال ۱۴۰۱ دنبال خواهد شد.

رسولیان تصریح کرد: سال گذشته یک‌ هزار و ۴۳۵ واحد کارگاهی در کشور احداث شد و با توجه به اهمیت این حوزه در اشتغال‌زایی، امسال نیز با محوریت واحدهای دانش‌بنیان، احداث یک‌ هزار و ۵۰۰ واحد کارگاهی در دستور کار قرار دارد. همچنین ظرفیت‌های راه‌اندازی پارک‌های علم‌ و فناوری نیز پیگیری خواهد شد.

وی یادآور شد: در قالب برنامه‌های حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از واحدهای تولیدی و با توجه به دستور ویژه وزیر صمت، به دنبال الکترونیکی کردن تمام فرایندهای واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی هستیم و همچنین برنامه فعال‌سازی ظرفیت تولیدی نیز با جدیت دنبال خواهد شد.

منبع : ایرنا

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.