جستجو

تولید مس و نیکل BHP تحت تأثیر کرونا و ناآرامی های محلی قرار گرفت.


به گزارش معدن مدیا، BHP هدف تولید مس خود را برای امسال به دلیل مشکلات معدن اسکوندیدا در شیلی و محدودیت های نیروی کار مرتبط با کرونا کاهش داده است.
غول معدنی چندملیتی استرالیایی BHP تولید مس و نیکل کمتر از حد انتظار را گزارش کرده است. دلیل این کاهش کووید-19 و ناآرامی های اجتماعی در سراسر شیلی است که منجر به کاهش تولید مس و نیکل به ترتیب 10 و 13 درصد شده است.
این در حالی است که تقاضای مس در بازارهای جهانی رو به افزایش است و همین موضوع توانسته پیش بینی ها برای قیمت جهانی را همچنان صعودی بداند.
شیوع گسترده کووید-19 تولید در شیلی را متوقف کرد و با مسدود شدن جاده ها و ناآرامی های اجتماعی در معدن اسکوندیدا شرایط بدتر شد. این معدن اخیراً با تشکیل پرونده حقوقی توسط دولت شیلی علیه معادنی که توسط BHP، Antofagasta و Albemarle اداره می‌شوند، به دلیل ادعای «آسیب‌های زیست‌محیطی» در نمک‌زارهای شمالی سالار د آتاکاما، کانون بحث‌ها بوده است.
گلین لاوکاک، رئیس تحقیقات منابع در Barrenjoey، گفت که نگرانی فزاینده ای در شیلی در مورد “جریان نهفته ضد معدن” که به نظر می رسد در دولت در حال ظهور است، وجود دارد. مشکلات بر سر ناسیونالیسم منابع همچنان ادامه دارد و این نگرانی را به وجود آورده است که این امر می تواند عرضه مس را به دلیل اهمیت بیش از حد شیلی در بازار محدود کند.
در نتیجه، BHP حداکثر تولید مس مورد انتظار خود را برای سال منتهی به 30 ژوئن 140,000 تن و تولید نیکل را 10,000 تن کاهش داده است. BHP در تولید سنگ آهن خود، که مهمترین کالای آن باقی مانده است، با خروجی ثابت در همان بازه زمانی بهتر عمل کرد.
رقیب ریوتینتو نیز شروع چالش برانگیز سال را تجربه کرده است و به دلیل کمبود نیروی کار و مشکلات زنجیره تامین، در تلاش برای اجرای پروژه های جدید برای جایگزینی معادن قدیمی است. این هفته، معدنچی گزارش داد که تولید سنگ آهن در سه ماهه مارس 8 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
رقیب برزیلی Vale به طور مشابه شروع بسیار ضعیفی را در سال گزارش داد، زیرا باران های شدید و مشکلات عملیاتی منجر به کاهش 6 درصدی تولید شد و به 64 میلیون تن در سه ماهه اول سال جاری رسید. این کاهش ها باید حمایت بیشتری از قیمت سنگ آهن ایجاد کند، زیرا بعید است که Vale یا Rio Tinto به اهداف تولید مورد انتظار خود برسند.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.