جستجو

سرپرست سازمان صمت استان کردستان از شناسایی محدوده‌های جدید طلا و سنگ آهن در سقز، بیجار و قروه خبر داد.


به گزارش معدن مدیا ، بختیار خلیقی بعدازظهر امروز در جلسه شورای اشتغال کردستان که در سالن جلسات شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: طی نتایج اکتشافات معدن استان کردستان شناسایی هفت محدوده امید بخش طلا و سنگ آهن در پهنه سقز، شناسایی 6 محدوده امید بخش در پهنه بیجار، شناسایی 14 محدوده امید بخش طلا و سنگ آهن در پهنه قروه در روزهای آینده نهایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 53 درصد از سطح استان به مساحت 12 هزار و 500 کیلومتر مربع در پهنه‌بندی و تحت اکتشافات نوین معدن شناسایی شده است، گفت: معادن کردستان رتبه اول طلای کشور از لحاظ ذخیره سنگ آهن و رتبه 5 کشور و ثبت ملی مرمر را دارد.

سرپرست سازمان صمت استان کردستان تصریح کرد: محورهای توسعه بخش معدن در جهت ایجاد زنجیره ارزش از معدن تا محصول نهایی در جهت جلوگیری از خام فروشی است.

وی افزود: محورهای توسعه بخش تجارت در تکمیل بازارچه‌ها و پایانه‌های مرزی، تکمیل و راه‌اندازی محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی، ایجاد و توسعه مشاغل خانگی پشتیبان، توسعه روابط تجاری با اقلیم کردستان و ساماندهی بازارچه های غیر رسمی است.

خلیقی به مهم‌ترین برنامه‌های عملیاتی برای تحقق اشتغال پیش‌بینی شده در سال‌جاری اشاره و عنوان کرد: تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های در دست اجرا و صدور پروانه بهره‌برداری صنعتی، فعال‌سازی واحد‌های صنعتی راکد و غیرفعال، تکمیل عملیات اکتشافاتی و صدور پروانه بهره‌برداری معدنی، ایجاد توسعه کارگاه‌های متمرکز و غیر متمرکز فروش و برخی از موارد دیگر به ارزش حدود نه میلیارد و 982 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی اعلام کرد: معدن سنگ آهن سراب در حال حاضر با اشتغال 90 نفر و استخراج سالانه 150 هزار تن و معدن سنگ آهن گلالی در حال حاضر با اشتغال 24 نفر و استخراج سالانه 250 هزار تن در شهرستان قروه در حال فعالیت است.

سرپرست سازمان صمت استان کردستان خاطرنشان کرد: معدن طلای ساریگونی با ذخیره 14.8 میلیون تن ذخیره قطعی با عیار 1.24 گرم در تن و تولید سالانه بیش از 5 تن طلای خالص بزرگترین تولید کننده طلای کشور بوده که از لحاظ تولید طلا استان اول کشور و از لحاظ ذخیره استانی دوم کشور است.

منبع : تسنیم

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.