جستجو

فعالان بازار گزارش دادند که رکود در فعالیت بازار روسیه در طول تعطیلات فصلی، کاهش قریب الوقوع قیمت محصولات فولادی تخت داخلی این کشور را به تعویق انداخت.

کاهش مصرف فولاد داخلی به دلیل کاهش تولید

به گفته فعالان بازار کاهش قیمت ها، پس از تعطیلات اوایل ماه می، در نتیجه کاهش قابل توجه تقاضای فولاد داخلی ناشی از عدم اطمینان اقتصادی، شکستن واردات و صادرات سنتی، قطعی و قابل پیش بینی بود.

تقاضا از طرف بخش های ساخت و ساز و خودرو، همچنین صنایع مصرف کننده اصلی محصولات فولادی تخت، به طور قابل توجهی کاهش یافته، در حالی که فرصت های صادراتی محدودی باقی ماندند.

بسیاری از شرکت‌های خودروسازی خارجی به دلیل تحریم‌ها و خطرات اعتباری، عملیات مونتاژ خود را در روسیه تعطیل کرده‌اند و به دلیل کمبود مواد اولیه و اجزای خارجی، تولیدکنندگان خودروهای باقیمانده مجبور به کاهش قابل توجه یا توقف تولید خودرو شده اند.

میزان فعالیت های ساختمانی به دلیل وضعیت بسیار نامشخص اقتصادی رو به کاهش بود.

کاهش نرخ بهره کلیدی ناکافی بود

به گفته فعالان بازار ، کاهش نرخ بهره کلیدی توسط بانک روسیه برای حفظ خرید فولاد توسط تاجران و کاربران نهایی در ساخت و ساز کافی نبود.

انباشته شدن پیشنهادات مازاد از سوی تولیدکنندگان، به دلیل فرصت های محدود صادراتی، فشار بیشتری بر قیمت های داخلی وارد کرد.

ارزیابی هفتگی قیمت ورق نورد گرم

قیمت ورق گرم فولادی داخلی cpt مسکو در روز سه شنبه، ۷۹۰۰۰ تا ۸۱۵۰۰ روبل (۱۱۱۰-۱۱۴۵ دلار) در هر تن، شامل ۲۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده بود که نسبت به قیمت ۸۱۵۰۰ روبل در هفته قبل ۲۵۰۰ روبل در هر تن کاهش یافته است.

در بخش صادرات، ارزیابی قیمت برای کویل نورد گرم فولادی صادراتی fob دریای سیاه، در ۳ می ۸۷۰ – ۹۳۰ دلار در هر تن بود که نسبت به قیمت ۹۳۰ – ۹۴۰ دلار در هر تن در هفته قبل، به دلیل تعطیلات عید فطر در کشورهای خاورمیانه کاهش داشته است.

در بازار ثانویه، در روز سه‌شنبه ورق نورد گرم ۴ میلی‌متری با قیمت ۸۲۰۰۰ روبل در هر تن در دسترس بود که در مقایسه با قیمت ۸۴۰۰۰ روبل در هر تن قبلی، ۲۰۰۰ روبل در هر تن کاهش یافته است.

ارزیابی قیمت ورق و کویل نورد سرد

قیمت ورق CR و ورق فولادی به دلیل عدم فعالیت در تعطیلات فصلی روسیه بدون تغییر بود.

ارزیابی قیمت هفتگی برای کویل نورد سرد فولادی داخلی cpt مسکو در روز سه‌شنبه، ۸۸۰۰۰ تا ۸۹۰۰۰ روبل در هر تن بود که نسبت به هفته قبل تغییری نداشت.

ارزیابی قیمت هفتگی برای ورق فولادی داخلی cpt مسکو در روز سه شنبه، با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ۹۲۰۰۰ روبل در هر تن و بدون تغییر نسبت به هفته گذشته بود.

روز سه شنبه، معامله گران ورق فولادی ۲۰ میلی متری را در بازار ثانویه با قیمت ۹۱،۰۰۰ تا ۹۲،۰۰۰ روبل در هر تن cpt عرضه کردند که نسبت به قیمت ۹۲،۰۰۰ روبل در هر تن در هفته گذشته، ۱۰۰۰ روبل در هر تن کاهش یافت.

منبع: آرتان پرس/ متال بولتن

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.