جستجو

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت با اشاره به تدوین سند آمایش صنعتی، معدنی و تجاری برای ٤٨٠ شهرستان کشور از احیای هزار و 300 واحد تولیدی راکد و نیمه تعطیل خبر داد.

محمدجواد حاجی‌حسینی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد به تلاش‌های شبانه‌روزی و بدون وقفه وزیر صمت اشاره کرد و گفت: توقع و انتظار وزیر صمت از مدیران این وزارتخانه، کار شبانه‌روزی و بدون تشریفات است زیرا به‌اندازه کافی شرمنده مردم هستیم و باید تلاش‌هایمان را دو برابر کنیم.

‎معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت در ‌ادامه بابیان این‌که کهگیلویه و بویراحمد به کم‌کاری‌ها و بی‌توجهی به ظرفیت‌های گسترده طبیعی و انسانی، کمتر توسعه‌یافته است، بیان کرد: اقدامات انجام‌شده در دوره تحولی وزارت صمت بسیار قابل‌توجه است، برای مثال صادرات غیرنفتی که قول داده بودیم ۵ میلیارد دلار بیشتر از سال قبل باشد با تلاش‌های صورت گرفته به بیش از ٧ میلیارد دلار رسید.

‌وی با اشاره به تنظیم قیمت کالاهای پایه مانند سیمان و فولاد، افزود: پیش‌ازاین قیمت هر کیسه سیمان به ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان رسیده بود که با اجرای برنامه‌های وزارت صمت و استفاده از ابزار بورس و حذف سهمیه‌بندی‌ها بازار، قیمت این محصولات تعدیل و تثبیت شد.

‎حاجی‌حسینی عنوان کرد: احیای هزار و 300 واحد تولیدی راکد و نیمه تعطیل از دیگر اقدامات وزارت صمت در دوره تحولی بوده است.

‌معاون وزارت صمت با اشاره به هوشمند سازی فرآیندها در این وزارتخانه گفت: یکی از آثار هوشمندسازی فرآیندها، حذف امضاهای طلایی بود که با توسعه و تکمیل سامانه تجارت این روند شدت بیشتری به خود خواهد گرفت و طبق قانون تجارت این کارت تنها شامل کسانی خواهد بود که در حیطه‌های تجاری فعالیت دارند.

‌حاجی حسینی با اشاره به اجرای ۱۰۶ برنامه و پروژه تحول‌زا در وزارت صمت اعلام کرد: این پروژه‌ها در ۱۱ سبد تعریف‌شده که با اجرای آن‌ها اتفاقات خوبی در پیش خواهیم داشت.

‎وی با تأکید بر اجرای پروژه‌ها با رویکرد دانش‌بنیان بر تولید ثروت از طریق علم تأکید کرد و ادامه داد: باید به سمت شرکت دانش‌بنیان تقاضامحور پیش برویم به همین علت انتخاب برندگان جایزه صادراتی امسال با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود که یک اتفاق ویژه است.

‌حاجی‌حسینی در ادامه بابیان این‌که کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های گسترده طبیعی و انسانی در بخش‌های مختلف است، تصریح کرد: دو هزار گونه گیاهان دارویی در استان وجود دارد و به‌طور حتم وزارت صمت از طرح‌های توسعه گیاهان دارویی در استان حمایت خواهد کرد.

‌ معاون حقوقی وزارت صمت بابیان این‌که عامل بسیاری از گرفتاری‌ها در ‌استان‌ها نبود طرح آمایش صنعتی است، اعلام کرد: برای ۴۸۰ شهرستان طرح آمایش سرزمین نوشته و تدوین‌شده است.

‌وی بابیان این‌که همه به دنبال توسعه هستیم گفت: برای توسعه نگاه چپ و راستی نداریم همه فرزند ایران هستیم، شاید از یکسری انتصاب‌ها دلخور شویم ، اما همه برای کار و کمک به پیشرفت و آبادانی کشور آمده‌ایم.

منبع: شاتا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.