جستجو

با توجه به تحریم بسیاری از کشورها علیه روسیه، دیگر خریداران مایل به خرید اسلب فولادی صادراتی روسیه نبودند و با شروع این اتفاق، قیمت اسلب فولادی روسیه کاهش یافت.

اسلب فولادی صادراتی روسیه

کارخانه‌ های مستقر در روسیه طی هفته منتهی به سه ‌شنبه (۳ می) به فروش اسلب فولادی به چین با قیمت ‌های بسیار پایین تر ادامه داده‌ اند. این در حالی است که خریداران سنتی از معاملات مربوط به محصولات فولادی با مبداء روسیه خودداری می‌ کنند.

یکی از تاجران مستقر در روسیه در مورد مشتریان اروپایی اظهار کرد:

اروپا اکنون بیلت فولادی صادراتی روسیه را خریداری نخواهد کرد. ایالات متحده و مکزیک نیز دیگر مایل به خرید این محصولات نیستند و ترکیه به دلیل تعطیلات و کاهش قیمت همه محصولات، از این کشور خرید نخواهد کرد.

در نتیجه، فعالیت تجاری در بازار دریای سیاه در هفته منتهی به روز سه ‌شنبه (۳ می) در روسیه وجود نداشت.

ارزیابی هفتگی فست مارکت نشان داد قیمت اسلب فولادی صادراتی از کشورهای مستقل مشترک المنافع، در روز سه شنبه (3 می) حدود ۸۰۵ – ۸۱۵ دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه CIS بود. این در حالی است که منابع خبری اعلام کردند قیمت این محصول نسبت به هفته قبل که در محدوده ۸۰۰ – ۸۵۰ دلار در هر تن بود کاهش یافته است.

در همین حال، گزارش شده است که یک تولید کننده مستقر در روسیه که به طور سنتی محصولات فولادی تخت و به ندرت اسلب فولادی را از دریای بالتیک می فروشد، محموله اسلب فولادی را به قیمت ۶۳۰ دلار در هر تن cfr در آخر هفته به چین فروخته است. باید توجه داشت که قیمت اعلام شده حدود ۴۰ دلار در هر تن ارزان تر از رزرو اخیری است که در پایان هفته کاری گذشته شنیده شده است.

منابع خبری اعلام کردند هنوز مشخص نیست که این محموله های اسلب فولادی چگونه به چین ارسال خواهد داشت. اما به گزارش یک تولید کننده مستقر در روسیه که معمولاً محموله های خود را از دریای سیاه حمل می کند، این محموله ها را از بنادر استان خاور دور روسیه ارسال خواهد شد.

یک منبع تجاری در خصوص وضعیت بازار گفت:

اوایل هفته منتهی به روز سه ‌شنبه (۳ می) پیشنهادات جدید برای اسلب فولادی صادراتی روسیه با قیمت ۶۲۰ دلار در هر تن cfr برای ارسال به بازار چین شنیده است.

اسلب فولادی صادراتی چین

بررسی ها نشان داد در روز سه شنبه (۳ می) اسلب فولادی با مبدا چین در ترکیه، ایتالیا و حتی برزیل در دسترس بوده است.

معامله گران گزارش دادند در ایتالیا، پیشنهادات شنیده شده برای اسلب فولادی صادراتی چین در محدوده ۱۰۰۰ تا ۱۰۵۰ دلار در هر تن cfr شنیده شد.

فعالان بازار اعلام کردند در روز سه شنبه (۳ می) یک مشتری مستقر در برزیل حدود ۵۵۰۰۰ تن بیلت فولادی صادراتی چین را به قیمت ۹۵۵ دلار در هر تن cfr رزرو کرد. این در حالی است که پیشنهادات جدید چین برای بیلت فولادی صادراتی به برزیل در محدوده ۹۶۰ تا ۹۸۰ دلار در هر تن cfr در این کشور شنیده شد و برخی ارقام بالاتر نیز برای این محصول موجود بود.

با این حال به نقل از چندین منبع خبری، نگرانی هایی در این مورد وجود داشت که اسلب فولادی صادراتی روسیه می تواند با این توهم که از مبدا چین است به فروش برسد. منابع موجود در بازار اشاره کردند که اسلب فولادی صادراتی روسیه می تواند قبل از بارگیری مجدد در کشتی ها به مقصدهای بعدی، در چین تخلیه شود. اما این اطلاعات در زمان انتشار این خبر به دلیل تعطیلات در آسیا تایید نشده است.

میانگین قیمت اسلب فولادی در ماه های گذشته

تحلیل گران بازار خبر دادند که میانگین قیمت اسلب فولادی صادراتی از کشورهای مستقل مشترک المنافع در ماه فوریه برابر ۶۹۵، در ماه مارس برابر ۷۵۱.۱۵ و در ماه آوریل برابر ۷۹۵ دلار در هر تن فوب دریای سیاه بود که در روز سه شنبه (۳ می) به ۸۱۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه رسید.

منبع: آرتان پرس/ متال بولتن

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.