جستجو

Vale، بزرگترین تولیدکننده نیکل و سنگ آهن در جهان، قراردادی بلندمدت با تسلا منعقد کرده است که در آن معدنچی برزیلی ماده معدنی مورد نیاز خودروهای الکتریکی تسلا را با نیکل استخراج شده در کانادا تامین می‌کند.


Vale، بزرگترین تولیدکننده نیکل و سنگ آهن در جهان، قراردادی بلندمدت با تسلا منعقد کرده است که در آن معدنچی برزیلی ماده معدنی مورد نیاز خودروهای الکتریکی تسلا را با نیکل استخراج شده در کانادا تامین می‌کند.

این شرکت معدنی با تایید شایعات بازار گفت که قرارداد تامین با برنامه هایش برای تحویل 30 تا 40 درصد از فروش نیکل کلاس 1 به صنعت در حال رشد سریع خودروهای برقی مطابقت دارد. این شرکت مستقر در ریودوژانیرو، که جزئیات مالی یا مدت معامله را ارائه نکرد، خاطرنشان کرد که فعالیت‌های کانادایی آن کمترین کربن را در سطح جهان تولید می‌کند.

واله گفت که ارقام کربن منتشر شده این شرکت، شامل انتشارات اسکوپ 1 و 2 از معدن، آسیاب و پالایش و همچنین انتشارات محدوده 3 بالادستی از ورودی ها است. تسلا سال گذشته را صرف امضای قراردادهایی با چندین تولیدکننده فلزات باتری با تاکید ویژه بر نیکل و لیتیوم کرده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در سال 2020 در میان نگرانی از کسری قریب الوقوع، قول “قراردادهای بزرگ” را به شرکت‌هایی داد که قادر به تولید نیکل به روشی “حساس زیست محیطی” هستند.

از زمان تعهد ماسک به ماینرها، شرکت او قراردادهای تامین نیکل را با بزرگترین شرکت های معدنی جهان، BHP، در استرالیا، با Prony Resources در کالدونیای جدید و با Talon Metal برای پروژه نیکل Tamarack خود در سال 2018 امضا کرده است.

نیکل به جمع کردن انرژی بیشتر در بسته‌های باتری ارزان‌تر و کوچک‌تر کمک می‌کند و به خودروهای برقی اجازه می‌دهد سریع‌تر شارژ شوند و فاصله بیشتری بین شارژها طی کنند.

قیمت این کالا در سال گذشته به رکوردهای تاریخی رسیده است. در ماه مارس، آنها با افزایش بی سابقه 250 درصدی در یک روز، بورس فلزات لندن (LME) را مجبور به توقف معاملات این فلز کردند.

ماسک بارها تامین نیکل را به عنوان بزرگترین نگرانی شرکت معرفی کرده است، زیرا این فلز جزء کلیدی باتری خودروهای دوربرد است. تسلا از آهن فسفات برای خودروهای با برد کوتاه‌تر استفاده می‌کند.

تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین، فوریت‌های لازم را برای تضمین تامین این فلز افزایش داده است، زیرا این کشور حدود 17 درصد از ظرفیت جهانی نیکل تصفیه‌شده کلاس 1 که نوع مورد نیاز برای خودروهای الکتریکی است را در اختیار دارد.

منبع : معدن نیوز

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.