جستجو

قیمت‌ میلگرد داخلی چین در روز سه‌شنبه ۱۰ می، به دنبال زیان‌های آتی ناشی از ضعف در تقاضا، همراه با بارش‌های شدید و محدودیت‌های ادامه‌دار کووید-۱۹ که فعالیت‌های ساخت‌وساز را محدود کرده است، کاهش یافت.


قیمت میلگرد در شرق چین (شانگهای) ۴۸۸۰ – ۴۹۱۰ یوان (۷۲۷ – ۷۳۲ دلار) در هر تن ارزیابی شد که با کاهش ۵۰ یوان در هر تن روبرو شده است.

به گفته منابع خبری، باران‌های شدید در برخی مناطق در شرق، جنوب شرق و جنوب چین، لجستیک را مختل کرده و بر تقاضا تأثیر منفی گذاشته است.

منطقه خودمختار گوانگشی ژوانگ، استان گوانگدونگ و شهر چونگ کینگ اواخر روز دوشنبه هشدار سیل صادر کردند و پیش‌بینی می‌شود باران‌های شدید تا سه روز دیگر ادامه داشته باشد، بنابراین تقاضا برای میلگرد در این مناطق ضعیف باقی خواهد ماند.

منابع خبری گفتند که چشم انداز نزولی در مورد تقاضای مصرف کننده نهایی باعث کاهش قیمت های آتی و نقدی شد.

شنیده ها از بازار

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی [چین] در ۱۰ می [دوباره گفت] که نظارت بر قیمت کالاها را در بازارهای آتی و لحظه ای تقویت می کند تا هزینه های تولید برای بخش های پایین دستی کاهش یابد. این یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت میلگرد است.

بازار بیلت داخلی چین / بورس آتی شانگهای

از ساعت ۳ بعدازظهر، شمش فولادی با ۳۰ یوان در هر تن کاهش نسبت به روز دوشنبه به قیمت ۴۶۸۰ یوان در هر تن با احتساب مالیات بر ارزش افزوده در تانگشان معامله می شد.

پرمعامله ترین قرارداد آتی میلگرد اکتبر در روز سه شنبه با قیمت ۴۷ یوان در هر تن کاهش نسبت به روز دوشنبه به قیمت ۴۶۰۷ یوان در هر تن بسته شد.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.