جستجو

یک شرکت دانش‌بنیان دو محصول کاربردی برای انفجار در معادن مختلف طراحی کرده تا نیاز به واردات در این حوزه رفع شود.


سید افضل مهری نژاد مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان معدن یاران دانش با بیان اینکه پاوردک باعث صرفه‌جویی مواد منفجره تا 25 درصد می‌شود، گفت: این محصول یک قطعه پلاستیکی با فرم خاص است که جنس آنتی استاتیکی دارد و باعث صرفه‌جویی ماده منفجره در معادن می‌شود.

کاهش هزینه‌های حفاری و انفجار

پاوردک در ته چال‌های انفجاری قرار می‌گیرد و انفجار را به سمت پایین هدایت می‌کند که باعث می‌شود قسمت تحتانی که نیاز به خردایش بیشتر دارد خرد شود.

این محصول در اکثر معادن مورد استفاده قرار می‌گیرد که باعث صرفه‌جویی مواد منفجره تا 25 درصد، کاهش پرتاب و صدا و افزایش خردایش می‌شود، همچنین با استفاده از این محصول نیاز به حفاری اضافی نیست.

قیمت مواد منفجره بسیار زیاد هستند و تاکنون در حدود 100 معدن در ایران و چند معدن در عراق و ترکیه از این محصول استفاده کرده‌اند.

افزایش میدان دید عملیات انفجار و جلوگیری از صدمات

دستگاه بی‌سیم شوک تیوپ نانل، دارای یک ریپیتر است که کارایی و عملکرد دستگاه را در داخل تونل و مناطق کوهستانی بسیار بالا برده و باعث عملکرد صد درصد دستگاه‌ها و انفجار تیوپ شوک بر نانل می‌شود.

این کنترل از راه دور بی‌سیم باعث می‌شود انفجار با فاصله زیاد و به‌صورت صحیح انجام شود، همچنین موارد خطا در آن بسیار پایین است. قیمت نمونه خارجی بسیار بالاتر از محصول داخلی است.

این محصول در دو مدل 4 و 8 کاناله ساخته شده و همچنین برای چاشنی الکتریکی تا 1000 چال را منفجر کند. تاکنون در حدود 500 دستگاه تولید شده و صادراتی نیز به کشورهای مختلف داشته است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان معدن یاران دانش با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عملکرد مناسبی داشته، افزود: این مجموعه تاکنون حمایت‌های خوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان کرده اما در برخی مواقع سلیقه‌ای عمل کردن کارشناس‌ها در روند دانش‌بنیان شدن یک محصول رخ می‌دهد.

منبع : مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.