جستجو

به نقل از منابع خبری قیمت‌ کویل نورد گرم وارداتی به ویتنام در هفته منتهی به جمعه (۱۳ می) ثابت ماند و بیشتر خریداران منتظر بودند تا Formosa Ha Tinh تولید کننده اصلی داخلی، قیمت های پیشنهادی این محصول را برای ماه می منتشر کند.

نگاهی بر قیمت های پیشنهادی کویل نورد گرم از چین و هند

شاخص قیمت برای واردات محموله های کویل نورد گرم فولادی، که عمدتا شامل کویل نورد گرم SAE1006 با ضخامت ۲ – ۳ میلی‌ متر و محصولات معادل آن می باشد، در روز جمعه ۸۰۰ دلار در هر تن cfr ویتنام بود، که در طول هفته تغییر خاصی نداشت.

در همین حال در روز جمعه قیمت پیشنهادی چین و هند برای کویل نورد گرم SAE1006 به ترتیب بین ۷۸۰ دلار تا ۸۲۰ دلار در هر تن Cfr ویتنام و ۸۵۰ دلار در هر تن cfr ویتنام بود.

یکی از منابع تولید کننده هند در این زمینه اعلام کرد:

«در روزهای اخیر قیمت های پیشنهادی کمتر برای کویل نورد گرم در حدود ۷۵۰ دلار به ازای هر تن فوب از چین شنیده شد که پس از افزودن هزینه حمل و نقل معادل تقریباً ۳۰ دلار در هر تن، به ۷۸۰ دلار در هر تن در ویتنام رسید. اما این قیمت های پیشنهادی عمدتاً از کارخانه های درجه دوم هستند».

در همین راستا یک منبع خبری نیز از ویتنام اظهار کرد:

«در هفته گذشته فعالیت خرید چندانی در بازار وجود نداشته است. در حال حاضر قیمت درخواستی خریداران برای قیمت کویل نورد گرم بیش از ۸۰۰ دلار در هر تن Cfr ویتنام نیست. اما از سوی دیگر، تقریبا هیچ تامین کننده ای مایل به فروش این محصول زیر ۸۰۰ دلار در هر تن نیست».

نگاهی بر قیمت های پیشنهادی کویل نورد گرم از ژاپن و کره جنوبی

داده های منتشر شده نشان می دهد، در این هفته فولادسازان ژاپنی به طور فعال قیمت های پیشنهادی کویل نورد گرم خود را به آسیای جنوب شرقی به روزرسانی نمی کردند و یک منبع کارخانه ای در ژاپن معتقد است که اکثر فعالان بازار تا زمانی که Formosa نتواند قیمت پیشنهادی کویل نورد گرم خود را برای ماه می منتشر کرده و شفافیتی را برای بازار کویل نورد گرم در ویتنام آشکار کند، از معاملات خودداری کرده اند.

در روز جمعه نیز، فولادسازان بزرگ در کره جنوبی از ارائه کویل نورد گرم به ویتنام خودداری کردند و منابع بازار گفتند که قیمت پیشنهادی فولادسازان کره جنوبی برای کویل نورد گرم در طول هفته ۸۲۰ تا ۸۴۰ دلار در هر تن فوب بوده است که پس از محاسبه هزینه های حمل و نقل به حدود ۸۷۰ تا ۸۹۰ دلار در هر تن ویتنام خواهد رسید.

نماینده یک کارخانه کره جنوبی مستقر در سنگاپور اعلام کرد، به دلیل اینکه قیمت های پیشنهادی ما در مقایسه با قیمت های چین غیر رقابتی شده، اخیراً به طور فعال به ویتنام صادرات نداشته ایم.

سایر فعالان کلیدی بازار نشان دادند که اگر تامین کنندگان کویل نورد گرم با مبدا تایوان محموله ای ارائه دهند، قیمتی در حدود ۸۵۰ دلار در هر تن در ویتنام خواهد داشت.

شاخص قیمت برای کویل نورد گرم فولادی وارداتی (با مبداء ژاپن، کره و تایوان) در روز جمعه ۸۵۰ – ۸۷۰ دلار در هر تن cfr ویتنام تخمین زده شد که ۳۰ – ۴۰ دلار در هر تن نسبت به قیمت ۸۹۰ – ۹۰۰ دلار در هفته قبل کاهش یافت.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.