جستجو

به گزارش منابع خبری، قیمت شمش فولادی صادراتی از روسیه در پایان هفته جاری با مشخص شدن برخی پیشنهادات و رزروهای انجام شده با قیمت های پایین تر به کاهش خود ادامه داد.

بازار شمش فولادی صادراتی روسیه / پیشنهادات خریداران رو به کاهش گذاشت

شاخص قیمت بیلت فولادی صادراتی fob دریای سیاه، ۲۴ دلار در هر تن نسبت به روز گذشته کاهش یافت و به ۶۲۰ دلار در هر تن در روز جمعه ۱۳ می رسید.

پیشنهادات به ترکیه، که اخیرا یکی از اصلی‌ترین مراکز فروش بیلت روسی بوده است، در مقایسه با قیمت ۶۷۰ تا ۶۹۵ دلار به ازای هر تن cfr که در اوایل هفته شنیده شد، به ۶۶۰ – ۶۶۵ دلار در هر تن cfr (620 – 625 دلار در هر تن فوب) کاهش یافت.

پیشنهادات کمتر باعث خرید چندانی در میان مشتریان ترکیه نشد چراکه انتظار داشتند هفته آینده به دلیل کاهش ضایعات و قیمت تمام شده فولاد، شاهد قیمت‌های پایین‌تری نیز باشند. برخی از پیشنهادات تا ۶۳۰ دلار در هر تن cfr شنیده شد، اما توسط تامین کنندگان رد شد.

شاخص قیمت روزانه قراضه فولاد HMS 1&2 (مخلوط ۸۰:۲۰) مبداء ایالات متحده cfr ترکیه در ۱۳ می ، ۴۸۴.۲۴ دلار در هر تن بود که نسبت به روز گذشته بدون تغییر بود اما ۵۹.۶۳ دلار در هر تن نسبت به هفته گذشته کاهش یافت.

ارزیابی قیمت هفتگی میلگرد فولادی صادراتی بندر اصلی فوب ترکیه در ۱۲ می، ۸۳۵ – ۸۵۰ دلار در هر تن بود که نسبت به قیمت ۸۵۰ – ۹۰۰ دلار در هر تن در هفته قبل کاهش یافت.

در شمال آفریقا، پیشنهادات بیلت در محدوده ۷۲۰ – ۷۳۰ دلار به ازای هر تن cfr، حدود ۶۷۰ – ۶۸۰ دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه شنیده شد و یکی از تامین کنندگان مشتریان در تونس را با قیمت های پایین ۶۷۵ دلار در هر تن cfr هدف قرار داده بود.

منابع بازار انتظارات خود را مبنی بر احیای فعالیت های تجاری در مصر در کوتاه مدت با حذف استفاده اجباری از اعتبار اسنادی برای خرید برخی محصولات به اشتراک گذاشتند.

یک تاجر فولاد گفت:

«این به واردکنندگان این امکان را می‌دهد که از پول نقد در برابر اسناد در پرداخت‌ها استفاده کنند [بنابراین] واردات بیلت افزایش می‌یابد».

بیشتر پیشنهادهای اخیر مصر با قیمت ۶۸۰ تا ۶۹۰ دلار در هر تن cfr (630 دلار در هر تن فوب دریای سیاه) شنیده شد، اما در زمان انتشار این گزارش، خبری از فروش شنیده نشد.

در حالی که خرید در منطقه حوضه دریای سیاه متوقف شده بود، یک محموله ۱۵۰۰۰ تنی به قیمت ۶۶۵ دلار در هر تن cfr به اندونزی فروخته شد. این ۳۵ تا ۴۰ دلار به ازای هر تن کمتر از قیمت های موجود از تامین کنندگان غیر روسی بود.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.