جستجو

قیمت کویل نورد گرم چین در روز دوشنبه ۱۶ می، پس از آن که جو بازار به دلیل انبوهی از داده‌های اقتصادی ناامید کننده تضعیف شد، کاهش یافت.

بازار کویل نورد گرم داخلی چین

قیمت کویل نورد گرم در شرق چین (شانگهای) ۴۷۸۰ – ۴۸۱۰ یوان (۷۰۴ – ۷۰۸ دلار) در هر تن ارزیابی شد که ۲۰ یوان در هر تن کاهش یافته است.

پرمعامله ترین قرارداد آتی کویل نورد گرم در بورس آتی شانگهای، طی معاملات بعدازظهر روز دوشنبه به پایین ترین حد روزانه یعنی ۴۷۰۲ یوان در هر تن سقوط کرد، درست قبل از اینکه روز معاملاتی را کمی بالاتر از بسته شدن جمعه گذشته به پایان رساند.

به گفته منابع خبری، انتشار داده های اقتصادی چین برای ماه آوریل در صبح روز دوشنبه، احساسات بازار را کاهش داد. اداره ملی آمار چین گزارش داد که خرده فروشی این کشور در ماه گذشته نسبت به سال گذشته ۱۱.۱ درصد کاهش داشته است، در حالی که در ماه مارس ۳.۵ درصد کاهش داشته است.

داده های اداره ملی آمار چین همچنین نشان می دهد که تولید صنعتی در ماه آوریل ۲.۹ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است، در حالی که در ماه قبل از آن ۵ درصد افزایش یافته بود.

رشد سرمایه گذاری دارایی های ثابت برای چهار ماه اول سال از ۹.۳ درصد در ژانویه تا مارس به ۶.۸ درصد کاهش یافت. داده های اداره ملی آمار چین نشان می دهد که سرمایه گذاری در توسعه املاک از افزایش ۰.۷ درصدی در ژانویه تا مارس، به کاهش ۲.۷ درصدی برای ژانویه تا آوریل، تغییر کرده است.

یک تحلیلگر صنعت در شانگهای گفت:

شرکت کنندگان در بازار فولاد آخرین اقدامات محرک مربوط به بازار املاک را هضم می کردند، که احتمالاً به افزایش قیمت های آتی در ۳۰ دقیقه پایانی معاملات قبل از زنگ بسته شدن کمک کرده است.

بانک خلق چین و کمیسیون تنظیم مقررات بانکی و بیمه چین در بیانیه ای مشترک که روز یکشنبه منتشر شد، اعلام کردند که سقف پایین نرخ وام مسکن برای خرید خانه اولی ها ۲۰ واحد پایه کاهش خواهد یافت.

مقامات شهری روز یکشنبه گفتند شانگهای که از آوریل قرنطینه شده است، قرار است فعالیت های تجاری و خدماتی خود را از دوشنبه در مراحلی از سر بگیرد. مقامات این شهر روز دوشنبه گفتند که این شهر قصد دارد از اول ژوئن به صورت مرحله‌ای به زندگی عادی بازگردد.

بازار صادرات کویل نورد گرم چین

شاخص قیمت کویل نورد گرم فولادی صادراتی بندر اصلی فوب چین ۷۶۵ دلار در هر تن ارزیابی شد که کاهش ۲.۵۰ دلار در هر تن را تجربه نمود.

اکثر کارخانه‌های بزرگ چینی هنوز پیشنهادات صادرات کویل نورد گرم خود را برای هفته جدید در روز دوشنبه و زمان انتشار این خبر، منتشر نکرده بودند.

یک کارخانه در شرق چین پیشنهاد خود را برای کویل نورد گرم SS400 به قیمت ۸۰۰ دلار به ازای هر تن فوب چین برای محموله ژوئن تعیین کرد که ۲۰ دلار در هر تن نسبت به هفته قبل کاهش داشت.

یک تاجر در هانگژو گفت که کاهش ارزش یوان چین در برابر دلار آمریکا باعث افزایش هزینه های مواد خام کارخانه ها شده است و آنها را از کاهش شدید پیشنهادات صادراتی کویل نورد گرم خود باز می دارد.

کارخانه های کوچکتر در مرکز فولادسازی تانگشان مواد مشابهی را با قیمت ۷۷۰ تا ۷۸۰ دلار در هر تن در ویتنام عرضه می کردند. یک تاجر در شانگهای تخمین زد که این قیمت معادل ۷۴۰-۷۵۰ دلار در هر تن فوب چین است.

شنیده ها از بازار

یک تحلیلگر صنعت در شانگهای گفت:

«بازیابی بالقوه پس از همه‌گیری و دوباره پر کردن سهام احتمالاً در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت از قیمت فولاد حمایت می‌کند».

بورس آتی شانگهای

پرمعامله ترین قرارداد آتی اکتبر کویل نورد گرم با قیمت ۴۷۷۴ یوان در هر تن در روز دوشنبه بسته شد که نسبت به روز جمعه گذشته ۷ یوان در هر تن افزایش داشت.

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.