جستجو

تامین انرژی در سال جاری پاشنه آشیل فعالیت شرکت‌های فولادی خواهد بود. شرکت‌هایی که در چند سال گذشته نگران تامین مواد اولیه بودند، اکنون با معضل بزرگتری تحت عنوان بحران انرژی مواجه شده‌اند. در همین راستا فولادی‌ها خود برای تامین انرژی پیش‌قدم شده‌اند تا تولید دستخوش تغییر نشود.


به گزارش خبرنگار معدن‌مدیا، فولاد هرمزگان یکی از واحدهای بزرگ فولادی کشور است که هرساله نقش موثری در صادرات و ارزآوری ایفا می‌کند اما بحران انرژی، با ترمزهای پی‌در‌پی، سرعت حرکت آن را کاهش داده است.

هرچند که این مجموعه از سال گذشته با تلاش پرسنل خود و نگاهی کارشناسی، در اوج بحران انرژی در حوزه برق و گاز، موفق به رکورد شکنی‌هایی در تولید شد که نشان می‌دهد با تامین زیرساخت‌ها، این مجموعه می تواند ارزآوری خوبی برای کشور به همراه داشته باشد.

عطااله معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، با اشاره به بحران انرژی که گریبان‌گیر صنعت فولاد کشور شده است، در گفت‌وگو با «معدن‌مدیا» اظهار داشت: در حوزه انرژی، مجتمع فولاد مبارکه طرح احداث دو نیروگاه را برای کل گروه در دستور کار دارد که اقدامات مربوط به آن آغاز شده است.

وی ادامه داد: فولاد هرمزگان نیز احداث یک نیروگاه 500 مگاواتی را در دست دارد و زمین آن در منطقه ویژه اقتصادی اخذ و کارهای زیربنایی آن انجام شده و به زودی اقدامات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

معروفخانی همچنین با اشاره به موضوع وضع عوارض بیان کرد: همانطور که می دانید فولاد هرمزگان در منطقه ویژه اقتصادی قرار دارد و طبق قانون، منطقه ویژه شامل معافیت هایی در حوزه صادرات می شود.

اما موضوع مهم دیگری که می تواند به کمک کاهش هزینه فولادی های بیاید، همکاری و تعامل با شرکت های دانش بنیان است که در شعار سال نیز بر اهمیت آن تاکید شده است.

مدیرعامل فولاد هرمزگان درباره همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان نیز گفت:  فولاد هرمزگان سال گذشته با شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت‌های گسترده‌ای را آغاز کرد و در اسفند ماه، در نمایشگاه بین‌المللی احیا و فولادسازی، از اولین دستگاه ساخته‌شده با مشارکت یک شرکت دانش بنیان، رونمایی کرد.

وی ادامه داد: در راستای این همکاری، شاهد صرفه جویی 85 هزار یورویی برای کشور بودیم. در سال جاری نیز در جهت تایید فرمایشات مقام معظم رهبری، مصمم هستیم بیش از گذشته با شرکت‌های دانش‌بنیان وارد همکاری شویم.

به گفته معروفخانی، کمیته‌ای برای موضوع دانش‌بنیان و بومی‌سازی در مجموعه فولاد هرمزگان تشکیل شده است تا شاهد نتایج خوبی در این حوزه باشیم.

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.