جستجو

روز دوشنبه ۱۶ می، برخی از فروشندگان در بازار میلگرد چین قیمت های خود را پس از کاهش حداقل نرخ بهره وام مسکن توسط بانک خلق چین برای برخی از خریداران مسکن، افزایش دادند.

بازار میلگرد داخلی چین

قیمت میلگرد در شرق چین (شانگهای) ۴۸۸۰ – ۴۹۳۰ یوان (۷۱۸ – ۷۲۵ دلار) در هر تن برآورد شد که ۲۰ یوان در هر تن افزایش یافته است.

طبق اطلاعیه بانک مرکزی، بانک‌ها می‌توانند نرخ بهره وام مسکن خریداران خانه اولی را تا ۲۰ واحد پایین‌تر از نرخ اولیه وام (LPR) کاهش دهند. قبلاً این نرخ نمی توانست کمتر از نرخ اولیه وام باشد.

LPR پنج ساله ۴.۶ درصد است که حداقل نرخ بهره وام مسکن را برای خریداران خانه اولی ۴.۴ درصد نشان می دهد.

برخی در بازار میلگرد تصور می کردند این اقدام باعث تحریک تقاضای مسکن می شود، بنابراین قیمت میلگرد را افزایش دادند تا واکنش خریداران را محک بزنند. برخی از آنها توانستند معاملاتی را با تناژ محدود منعقد کنند.

قیمت دیگر فروشندگان کمتر صعودی بودند و انتظار داشتند که نقدینگی در بازار مسکن به دلیل نگرانی در مورد تأثیر شیوع بیشتر کووید- ۱۹ بر درآمدها پایین بماند.

یکی از فروشندگان در شانگهای گفت:

برخی معامله گران قیمت میلگرد را برای فروش بیشتر ثابت نگه داشتند.

شنیده ها از بازار

یک تاجر در شانگهای گفت:

«با کاهش موارد کووید- ۱۹ در دو هفته آینده قرار است کارگاه‌های ساختمانی بیشتری کار خود را در شانگهای از سر بگیرند، بنابراین پیمانکاران به ‌تدریج نرخ خرید خود را افزایش می‌دهند، اما همچنان در مورد هرگونه تکرار محتاط هستند».

بازار بیلت داخلی چین / بورس آتی شانگهای

در تانگشان تا ساعت ۳ بعدازظهر، بیلت به قیمت ۴۵۸۰ یوان در هر تن با احتساب مالیات بر ارزش افزوده معامله می شد که نسبت به جمعه گذشته ۸۰ یوان در هر تن کاهش داشت.

روز دوشنبه پرمعامله ترین قرارداد آتی میلگرد برای ماه اکتبر با قیمت ۴۶۷۹ یوان در هر تن بسته شد که نسبت به جمعه گذشته ۹ یوان در هر تن افزایش داشت.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.