جستجو

به گزارش خبرنگار معدن‌مدیا، شنیده‌ها حاکی از آن است که تغییر و تحولات جدی در انتظار شرکت ملی صنایع مس ایران است و با گذشت حدود دو ماه از سرپرستی علی رستمی در این شرکت، اکنون 5 گزینه برای انتخاب رسمی مدیرعامل روی میز است.

بر اساس آنچه در پایگاه خبری «کرمان نو» منتشر شده است، علیرغم انتخاب سرپرست برای شرکت صنایع ملی مس ایران در کمتر از دو ماه پیش، به نظر می‌رسد علی رستمی ادامه خدمتش را بایستی در صندلی غیر از مدیرعاملی شرکت مس ادامه دهد و اخباری از حضور وی در مسئولیت‌های بانکی شنیده می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: علیرغم پیگیری‌های فاطمی امین، وزیر صمت، گویا این تلاش‌ها برای ماندن رستمی بی‌نتیجه بوده است. در همین ارتباط گزینه‌های دیگری در دستور کار برای به دست‌گرفتن سکان هدایت مس هستند.

در کنار گزینه‌های نام‌آشنایی چون جمشید ملارحمان، امیرعلی طاهرزاده، حسین احمدی و محمد اسفندیار، نام دکتر احد علیخانی نیز بعنوان یکی از گزینه‌های احتمالی «که تا‌کنون نام کم‌تری از او در رسانه‌ها آمده است» برای مدیریت ملی مس یاد شده است.

احد علیخانی کیست؟

به گزارش معدن‌مدیا، احد علیخانی، یکی از مدیران جوان و توانمند معدن و صنایع معدنی است که اکنون 41 سال دارد و با وجود اینکه نسبت به مدیران دیگر این صنعت بسیار جوان‌تر شمرده می‌شود، سوابق اجرایی زیادی در داخل و خارج از کشور داشته و پشت میزنشین نبوده و علاقه چندانی به ظاهر شدن جلوی دوربین رسانه ها و مصاحبه های متعدد با آنان نداشته است.
وی اهل کرمان بوده و دارای دکترای مهندسی معدن است و تاکنون علاوه بر انتشار مقالات تخصصی متعدد ISI در حیطه‌ی معدن، مسئولیت‌های اجرایی زیادی در زمینه‌های مرتبط از جمله مس، سرب، روی و فولاد داشته است.

از جمله سوابق دکتر علیخانی، فعالیت در سمت مشاور معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی ، ریاست هیئت مدیره شرکت توسعه طلای کردستان (زیرمجموعه شستا)، مجری اکتشاف طلا در کشور سودان و مدیرعاملی شرکت معدنی ایرانی دفینه للتعدین در سودان (زیرمجموعه هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات)، مجری پروژه اکتشاف سرب و روی در استان کرمان، مشاور عالی مدیرعامل شرکتهای سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و شرکت معدنی صنعتی صبانور، تدریس در رشته مهندسی معدن در دانشگاه و… بوده است.

احد علیخانی، همانند مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع مس ایران، دکتر اردشیر سعدمحمدی، دارای تخصص مرتبط در حوزه فعالیت شرکت است و سال‌های زیادی سوابق اجرایی متعدد در این زمینه دارد و امید می‌رود برای ادامه روند مطلوب شرکت مس (فملی) که اکنون دارای رتبه 3 از نظر ارزش بازار (301 همت) است و نقش بسیار موثری در اقتصاد کشور دارد، به این مهم توجه بیشتری شود و از مدیری متخصص و جوان در این عرصه استفاده شود.

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.