جستجو

مدیر عامل شرکت ملی فولاد با اشاره به طرح‌های در دست اجرا بیان کرد: بدنبال استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در صنعت فولاد هستیم.


به گزارش معدن مدیا، «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» شعاری است که از سوی مقام معظم رهبری برای سال 1401 انتخاب شد.

بخش دوم این شعار، یعنی دانش بنیان، می تواند به کمک هرچه بیشتر صنعت فولاد برای توسعه و افزایش سهم صادراتی آمده و در کنار آن هزینه های تولید را کاهش دهد.

این در حالی است که شرکت های دانش بنیان در چند سال اخیر با همراهی در نهضت بومی سازی و ساخت داخل، توان خود را به فعالان صنعت فولاد ثابت کرده اند و امروز می توانند برای تحقق شعار سال در کنار فعالان این بخش قرار بگیرند.

البته فراموش نکنیم در شرایط فعلی، شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند حمایت ویژه از سوی دولت و شرکت‌های فولادی هستند.

محمد آقاجانلو مدیر عامل شرکت ملی فولاد نیز با اشاره به اهمیت همکاری با شرکت های دانش بنیان به «معدن مدیا» گفت: تفاهم نامه ای با یکی از مجموعه های اعتباری در حال انعقاد است تا تمام مجموعه های دانش بنیان در زنجیره فولاد را تقویت و نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی و از آنها حمایت کنیم.

وی ادامه داد: این موضوع در مراحل ابتدایی قرار دارد و با تکمیل آن اطلاعات لازم منتشر خواهد شد.

به گفته آقاجانلو، این شرکت در تلاش است تا مجوزهای لازم برای این همکاری هرچه سریع تر اخذ و اعتبار مناسب در این بخش تزریق شود تا شرکت های استارتاپی و دانش بنیان به این حوزه ورود پیدا کرده و دولت از آنها حمایت کند.

آقاجانلو تاکید کرد: تلاش بر این است تا از تخصص این شرکت ها در صنعت فولاد استفاده شود.

امروز صنعت فولاد برای کاهش هزینه های خود و افزایش قدرت رقابتی برای حضور بیشتر در بازارهای صادراتی نیازمند استفاده از فناوری های جدید است که می توان این مهم را با همکاری شرکت های دانش بنیان محقق کرد.

وضع تحریم های ظالمانه علیه کشور که شرکت های فولادی نیز از آن بی نصیب نماندند، هرچند ارتباط با دنیا و استفاده از تکنولوژی های روز را برای فعالان این بخش سخت کرده‌است، اما تاکید بر بومی سازی و ساخت داخل در سال های اخیر توانست با ارتباط میان فعالان فولادی و شرکت های دانش بنیان و در کنار آن ارتباط با دانشگاه را افزایش دهد، تعاملی که در نهایت به صرفه جویی ارزی در مجموعه های تولیدی منجر شد و هزینه کاهش یافته باعث شد تمرکز فولادی ها بر توسعه بیشتر شود.

البته به اعتقاد برخی فعالان بخش معدن و صنایع معدنی، ارتباط میان صنعت و دانشگاه آن طور که باید محقق نشده است؛ اما تاکید مقام معظم رهبری در شعار سال بر استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، می تواند شرایط در این زمینه را نسبت به سال های گذشته بهتر کند.

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.