جستجو

با توجه به کاهش نرخ وام پنج ساله (LPR) و افزایش تقاضا، قیمت میلگرد فولادی داخلی چین نسبت به روز قبل افزایش یافت.

میلگرد فولادی داخلی چین

قیمت میلگرد فولادی داخلی چین در روز جمعه (۲۰ ماه می) پس از کاهش نرخ وام پنج ساله (LPR) توسط بانک مرکزی چین به میزان ۱۵ واحد پایه و ایجاد جو مثبت در بازار، افزایش یافته و مقداری از زیان خود را جبران کرد.

ارزیابی روزانه فست مارکت نشان داد قیمت میلگرد فولادی داخلی در شرق چین (شانگهای) در روز جمعه (۲۰ ماه می) در محدوده ۴۸۱۰ – ۴۸۴۰ یوان (۷۱۵ – ۷۲۰ دلار) در هر تن بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل ۳۰ تا ۴۰ یوان در هر تن افزایش یافته است.

همچنین طبق ارزیابی هفتگی فست مارکت قیمت میلگرد فولادی داخلی در شمال چین (پکن) در روز جمعه (۲۰ ماه می) در محدوده ۴۷۵۰ – ۴۷۹۰ یوان در هر تن بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته قبل ۱۱۰ یوان در هر تن کاهش یافته است.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط بانک مرکزی چین، نرخ وام پنج ساله (LPR) نسبت به هفته قبل که در محدوده ۴.۶ درصد بود به ۴.۴۵ درصد کاهش یافت.

بررسی ها نشان داد کاهش نرخ وام پنج ساله به این معنی است که مطابق با آخرین سیاست بانک مرکزی نرخ سود وام مسکن برای خریداران خانه اولی می تواند تا ۴.۲۵ درصد باشد.

منابع خبری اعلام کردند که انتظار می‌ رود کاهش نرخ وام پنج ساله (LPR) فعالیت در بخش مسکن را تقویت کند و جو مثبت ناشی از آن باعث افزایش قیمت‌ میلگرد فولادی در بازار معاملات آتی و بازار اسپات خواهد شد.

با این حال متال بولتن اعلام کردند قیمت میلگرد فولادی در روز جمعه (۲۰ ماه می) به دنبال کاهش در اواسط هفته جاری همچنان کمتر از جمعه گذشته بود. قیمت میلگرد فولادی در چین شرقی نسبت به هفته قبل ۷۰ یوان در هر تن و در شمال چین ۱۱۰ یوان در هر تن کاهش یافته است.

شنیده ها از بازار

یک تاجر مستقر در شانگهای در مورد تقاضای میلگرد اظهار کرد:

تقاضای کوتاه مدت میلگرد فولادی در چین همچنان به وضعیت همه گیری کووید-۱۹ در شانگهای بستگی دارد. محدودیت ‌های لجستیکی اعمال شده روی میلگرد فولادی در این هفته ادامه یافته و ممکن است یک هفته دیگر ادامه داشته باشد، بنابراین قیمت میلگرد از تقاضای مصرف ‌کننده نهایی حمایت نمی کند.

بیلت فولادی چین

از ساعت ۳ بعدازظهر روز جمعه (۲۰ ماه می) در تانگشان، بیلت فولادی با قیمت ۴۵۱۰ یوان در هر تن معامله شد. باید توجه داشت که قیمت اعلام شده برای بیلت فولادی شامل مالیات بر ارزش افزوده در تانگشان می باشد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز پنج شنبه که در محدوده ۴۴۹۰ یوان در هر تن بود حدود ۲۰ یوان در هر تن افزایش یافته است.

بورس آتی شانگهای

بیشترین قرارداد معاملات آتی میلگرد فولادی داخلی چین که مربوط به ماه می است در روز جمعه (۲۰ ماه می) با قیمت ۴۶۳۸ یوان به ازای هر تن بسته شد. این در حالی است که قیمت پایانی میلگرد فولادی نسبت به روز پنج شنبه حدود ۵۹ یوان در هر تن افزایش داشته است.

میانگین قیمت میلگرد فولادی در ماه های گذشته

تحلیل گران بازار خبر دادند که میانگین قیمت میلگرد فولادی داخلی چین در ماه فوریه برابر ۴۸۲۱.۲۵، در ماه مارس برابر ۴۸۹۲.۵ و در ماه آوریل برابر ۴۹۹۰ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی بود که در روز جمعه (۲۰ ماه می) به ۴۸۲۵ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی رسید.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.