جستجو

به گزارش خبرنگار معدن‌مدیا، با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی رهبری، تحت عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، شرکت‌های فولادی و معدنی بیش از پیش خود را موظف می‌دانند که در این راستا حرکت کرده و توجه ویژه‌ای به همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور داشته باشند.

طی سال‌های اخیر، شرکت‌های دانش‌بنیان، چه در زمینه تولید ماشین‌آلات پیشرفته و چه در زمینه‌ی ارائه خدمات با استفاده از تکنولوژی‌هایی همچون هوش مصنوعی، توانایی خود را برای ایفای نقش مؤثر در افزایش بهره‌وری از پتانسیل‌های معدن و صنایع وابسته نشان داده‌اند.

معاونت معدنی وزارت صمت چه برنامه‌ای برای تحقق شعار امسال دارد؟

رضا محتشمی‌پور، معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، در حاشیه برگزاری آیین تودیع و معارفه رؤسای سازمان نظام مهندسی معدن، در گفت‌و‌گو با «معدن‌مدیا» بیان کرد:
امسال اولویت یک ما تقویت و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است و در نظر داریم در بخش‌های مختلف اعم از اکتشاف، فرآوری و بهره‌برداری، بیشترین انرژی خود را در جهت تحقق این شعار به کار بگیریم.

محتشمی‌پور افزود: از نظر من گلوگاه توسعه‌ی بخش معدن و صنایع معدنی، فناوری است؛ بنابراین اولویت یک ما در دولت، پرداختن به توسعه‌ی فناوری است.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت با اشاره به نقش مؤثر سازمان نظام مهندسی معدن در این مسیر، افزود: در این سازمان نیروهای بالقوه بسیاری وجود دارد که در سراسر کشور پراکنده‌اند؛ انتظار ما این است که همکاران ما در این سازمان نهایت تلاش خود را در به کارگیری تمام نیروهای مهندسی در سراسر کشور به کار گیرند؛ چرا که هم دانش فنی و هم تجربه عملی زیادی در این سازمان اندوخته شده است.

محتشمی پور در پایان تاکید کرد: با تجربه‌ای که من در برخورد با دانشجویان مهندسی معدن داشته‌ام، حتی دانشجویایی که در سال‌های ابتدایی تحصیل هستند، توانایی بسیار زیادی در مقام اجرا و عمل دارند و ما باید از این پتانسیل به نحو احسن استفاده کنیم؛ برای توسعه‌ی معدن و صنایع معدنی، ما به همه مهندسین در تمام نقاط کشور نیازمندیم.

 

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.