جستجو

به نقل از منابع خبری، قیمت کویل پوشش دار ترکیه در طول هفته منتهی به جمعه (۲۰ می) به دلیل تقاضای بسیار ضعیف به شدت کاهش یافت و این کاهش همزمان با افت قیمت کویل گرم در ترکیه بود.

نگاهی بر شاخص هفتگی قیمت کویل نورد گرم فولادی ترکیه

شاخص هفتگی قیمت برای کویل نورد گرم فولادی داخلی، مربوط به هفته قبل ترکیه در روز جمعه ۸۲۰ – ۸۳۰ دلار در هر تن تخمین زده شد که نسبت به قیمت ۹۱۰ – ۹۵۰ دلار در هر تن یک هفته قبل ۹۰ – ۱۲۰ دلار کاهش یافت.

یکی از مدیران تولید کننده در ترکیه گفت:

«روند بازار در این هفته به شدت یکنواخت بود و کلیه فعالان بازار ترجیح می دهند قبل از سفارش منتظر بمانند».

ارزیابی قیمت های داخلی ترکیه

شاخص هفتگی قیمت برای کویل گالوانیزه گرم فولادی داخلی مربوط به هفته قبل ترکیه در روز جمعه ۱۰۱۵ – ۱۰۲۰ دلار در هر تن ارزیابی شد که نسبت به قیمت ۱۰۵۰ – ۱۱۲۰ دلار در هر تن در ۱۳ می، ۳۵ – ۱۰۰ دلار کاهش داشت.

در همین حال، تولیدکنندگان ترکیه گالوانیزه گرم با ضخامت ۰.۵ میلی‌ متر با پوشش Z100 را در طول هفته با قیمتی در حدود ۱۰۱۵ تا ۱۰۲۰ دلار به ازای هر تن کارخانه ارائه می‌ کردند که نسبت به قیمت پیشنهادی ۱۰۵۰ تا ۱۱۲۰ دلاری در هر تن کارخانه در هفته گذشته، کاهش داشت.

همچنین، شاخص هفتگی قیمت برای گالوانیزه فولادی پیش‌ رنگ داخلی، مربوط به هفته قبل ترکیه در روز جمعه ۱۱۱۵ – ۱۱۲۰ دلار در هر تن تخمین زده شد که نسبت به قیمت ۱۱۵۰ – ۱۲۰۰ دلار در هر تن در ۱۳ می، ۳۵ – ۸۰ دلار کاهش یافت.

علاوه بر این، قیمت پیشنهادی برای آهن گالوانیزه پیش رنگ، که به عنوان کلاف با پوشش رنگی نیز شناخته می شود، با ضخامت ۰.۵۰ میلی متر با کد رنگ ۹۰۰۲، حدود ۱۱۱۵ – ۱۱۲۰ دلار در هر تن کارخانه بود که نسبت به قیمت ۱۱۵۰ – ۱۲۰۰ دلار در هر تن کارخانه در هفته گذشته، کاهش یافته است.

ارزیابی میزان صادرات گالوانیزه گرم ترکیه

بر اساس داده های منتشر شده، شاخص هفتگی قیمت برای گالوانیزه گرم فولادی صادراتی در روز جمعه ۱۰۱۵ – ۱۰۲۰ دلار در هر تن فوب ترکیه بود که نسبت به قیمت ۱۰۵۰ – ۱۱۲۰ دلار در هر تن در ۱۳ می، ۳۵ – ۱۰۰ دلار کاهش یافت.

در همین حال، قیمت های پیشنهادی تولیدکنندگان ترکیه برای گالوانیزه گرم با ضخامت ۰.۵۰ میلی متر و پوشش Z100 حدود ۱۰۱۵ تا ۱۰۲۰ دلار در هر تن فوب بود که نسبت به قیمت پیشنهادی ۱۰۵۰ تا ۱۱۲۰ دلار در هر تن فوب در هفته گذشته کاهش یافت.

کشورهای بالکان و ایتالیا مقادیر کمی گالوانیزه گرم ترکیه را به قیمت ۱۰۱۵ – ۱۰۲۰ دلار در هر تن فوب رزرو کردند. کمیسیون اروپا نیز در ۱۰ می نرخ تعرفه ضد دامپینگ قطعی خود را برای کویل گالوانیزه گرم وارداتی از روسیه و ترکیه را اعلام کرد.

همچنین، طبق اظهارات کمیسیون اروپا برخی از تولیدکنندگان ترکیه قبلاً برای محاسبه مجدد نرخ ها درخواست تجدید نظر داده اند و برخی قصد دارند به زودی نسبت به نرخ ها اعتراض کنند.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.