جستجو

دومین جلسه بازنگری سیاست‌های کلی معدن، در کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.


دومین جلسه بازنگری سیاست‌های کلی معدن، در کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام، به ریاست حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم برگزار شد.

در جلسه کمیسیون زیربنایی مجمع که با حضور سید مصطفی میرسلیم،محمدرضا باهنر، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری، حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی از اعضای کمیسیون زیربنایی و تولیدی و محمد سعیدی‌کیا دبیر کمیسیون و رؤسای کمیته‌ها و کارگروه‌های مرتبط و محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، حسن اکبری معاون سازمان محیط زیست و مسعود منصور، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، نمایندگانی از وزارت صمت و بخش خصوصی برگزار گردید، اعضا به بررسی سیاست‌های کلی معدن، ابلاغی ۱۳۷۹ پرداختند و دیدگاه‌های خود را در خصوص وضعیت معادن و صنایع معدنی، صادرات و بهره‌وری و تولید ارزش افزوده در این بخش مطرح کردند.

در این جلسه موضوع نگاه جدید به بخش معدن و تاکید بر انفال بودن معادن و لزوم برداشت صیانتی از منابع معدنی مورد تاکید شرکت کنندگان قرار گرفت و مقرر شد، در جلسات کمیته‌های مرتبط در کمیسیون، با حضور دستگاه‌های ذیربط بر روی ادبیات و محتوای بندهای بازنگری شده و جایگزین، بررسی‌های بیشتری انجام شود.

گفتنی است ظرف هفته‌های آینده و پس از جمع بندی پیشنهادات کمیسیون زیربنایی و تولیدی، موضوع بازنگری سیاست‌های کلی معدن در صحن مجمع، مطرح و پس از تصویب به محضر مقام معظم رهبری تقدیم می‌شود.

منبع : ایراسین

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.