جستجو

با توجه کاهش قیمت قراضه فولادی ژاپن، وارد کنندگان چینی پس از چند ماه سکوت، چند معامله برای قراضه فولادی وارداتی به چین انجام دادند.

بازار واردات قراضه فولادی چین

در هفته منتهی به روز جمعه (۲۰ ماه می) چند معامله برای قراضه فولادی با مبدا ژاپن توسط وارد کنندگان چینی پس از ماه‌ها عدم فعالیت در بازار اسپات چین منعقد شد.

منابع خبری اعلام کردند که طی یک معامله ۳۰۰۰ تن قراضه فولادی سنگین بالک (HS) در روز چهارشنبه برای به یک فولادساز به قیمت ۵۲۵ دلار به ازای هر تن cfr در شرق چین فروخته شد. این محموله مربوط به ماه ژوئن بوده است.

به نقل از فعالان بازار اواخر هفته گذشته، ۵۰۰۰ تن قراضه فولادی ژاپنی به قیمت ۵۳۵ دلار در هر تن در چین فروخته شد.

منابع مستقر در بازار گزارش دادند که پیشنهادات شنیده شده از طرف فروشندگان برای قراضه فولادی سنگین بالک (HS) با مبدا ژاپن در روز جمعه (۲۰ ماه می) با قیمت ۵۳۵ تا ۵۵۰ دلار به ازای هر تن cfr چین بود. این در حالی است که پیشنهادات شنیده شده از طرف خریداران مستقر در چین برای قراضه فولادی سنگین بالک (HS) در محدوده ۴۹۵ تا ۵۲۰ دلار در هر تن cfr بوده است.

ارزیابی هفتگی فست مارکت نشان داد شاخص قراضه فولادی سنگین بازیافتی وارداتی به چین در روز جمعه (۲۰ ماه می) در محدوده ۵۲۵ دلار در هر تن Cfr شرق چین بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته قبل که در محدوده ۵۲۵.۸۳ دلار در هر تن بود حدود ۰.۸۳ دلار در هر تن کاهش یافته است.

علاقه به انجام معاملات بیشتر در چین

خریداران و بازرگانان چینی اعلام کردند که با توجه به کیفیت بالای محصولات فروخته شده به چین، قیمت های شنیده شده برای خریداران “مناسب” می باشد.

بررسی ها نشان داد تامین کنندگان قراضه فولادی ژاپنی اخیرا علاقه بیشتری به فروش به چین نشان داده اند.

یک منبع بازار مستقر در توکیو اظهار کرد:

تجار ژاپنی محصولات انبار شده صادراتی کمتری دارند، بنابراین برخی ممکن است برای ایمن کردن سفارشات حالت تهاجمی به خود بگیرند.

وی در ادامه تصریح کرد:

از سوی دیگر، کارخانه‌ های کره ‌ای دارای ذخایر قراضه فولادی زیادی هستند و تا ماه جولای نسبت به قراضه فولادی ژاپنی حالت تهاجمی نخواهند داشت. برخی از تامین کنندگان ممکن است علاقه خود را به فروش محصولات فولادی به چین نشان دهند.

یک منبع مستقر در توکیو گفت:

معامله قراضه فولادی صادراتی ژاپن به چین با قیمت ۵۲۵ دلار در هر تن cfr چین از منظر تامین کننده ها بسیار ارزان می باشد، زیرا قیمت قراضه فولادی سنگین بالک (HS) در خلیج توکیو در روز جمعه حدود ۶۱۰۰۰ ین (۴۷۶ دلار) در هر تن بود.

این منبع در ادامه تصریح کرد:

معامله قراضه فولادی با قیمت ۵۲۵ دلار در هر تن cfr معادل ۵۹۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ ین در هر تن فاست است و این قیمت برای فروشنده مستقر در غرب ژاپن مانند کیوشو یا اوکیناوا که بسیار نزدیکتر به چین بوده و دارای هزینه حمل و نقل کمتری هستند منطقی تر خواهد بود.

یک منبع تامین کننده قراضه فولادی مستقر در ژاپن گفت:

یک کارخانه مستقر در چین در روز جمعه (۲۰ ماه می) پیشنهادی به قیمت ۵۳۵ دلار به ازای هر تن CFR را برای قراضه فولادی سنگین بالک (HS) ژاپن دریافت کرده است. به عقیده این کارخانه اگر محموله ‌ای در این محدوده قیمتی عرضه شود، واقعاً می ‌تواند یک معامله را ایجاد کند. اگر چین علاقه بیشتری به قراضه ژاپنی نشان دهد، ممکن است بازار در آینده نزدیک به پایین ترین سطح خود برسد.

معامله گران گزارش دادند به غیر از معاملات تایید شده، همچنین شایعه شده بود که یک معامله برای قراضه فولادی سنگین بالک (HS) ژاپن به قیمت ۴۸۰ دلار در هر تن cfr چین در هفته منتهی به روز جمعه (۲۰ ماه می) انجام شد، اما اکثر منابع بازار گفتند که قیمت آن برای فروشندگان بسیار پایین بود.

شاخص قیمت قراضه فولادی داخلی چین

فعالان بازار اعلام کردند قیمت قراضه فولادی داخلی چین نیز در طول هفته منتهی به روز جمعه (۲۰ ماه می) کاهش یافت.

طبق ارزیابی هفتگی فست ‌مارکت، قیمت قراضه فولادی داخلی چین در روز جمعه (۲۰ ماه می) در محدوده ۳۷۲۰ تا ۳۹۶۰ یوان (۵۵۸ تا ۵۹۴ دلار) در هر تن شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته قبل که در محدوده ۳۷۲۰ تا ۴۰۱۰ یوان در هر تن بود، کاهش داشته است.

به نقل از چندین منبع خبری، بدون در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده، قیمت قراضه فولادی داخلی چین در روز جمعه (۲۰ ماه می) در محدوده ۴۹۴ تا ۵۲۶ دلار در هر تن بود.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.