جستجو

قیمت میلگرد داخلی چین در روز دوشنبه ۲۳ می، به دلیل افزایش مجدد موارد جدید کووید- ۱۹ و ادامه اقدامات قرنطینه در سه شهر بزرگ که منجر به کاهش تقاضای پروژه‌های ساختمانی شد، کاهش یافت.

بازار میلگرد داخلی چین / کرونا همه برنامه ها را به هم ریخت

قیمت میلگرد در شرق چین (شانگهای) ۴,۷۹۰ – ۴,۸۱۰ یوان (۷۱۸ – ۷۲۱ دلار) در هر تن ارزیابی شد که ۲۰ – ۳۰ یوان در هر تن کاهش یافته است.

محدودیت‌ها در بسیاری از جوامع شانگهای در این هفته ادامه یافت و مردم شک دارند که آیا طبق برنامه‌ریزی دولت، قرنطینه‌ها تا پایان ماه برداشته می‌شود یا خیر.

در دو شهر بزرگ دیگر، پکن و تیانجین، افزایش موارد ابتلا به کووید- ۱۹ به این معنی است که برخی از مناطق مسدود شده اند و در نتیجه حمل و نقل مسافر و بار را محدود می کنند.

به گفته کمیسیون بهداشت ملی چین، در ۲۲ می، پکن ۸۳ مورد جدید تایید شده و تیانجین ۳۲ مورد دیگر داشتند.

منابع گفتند که کار ساخت و ساز در این سه شهر برای حفظ عملیات عادی با مشکل مواجه است و در نتیجه تقاضا برای میلگرد را کاهش می دهد.

شنیده ها از بازار

یک تحلیلگر صنعت گفت:

فعالان بازار در مورد از سرگیری معاملات در ماه ژوئن در شانگهای شک دارند، حتی اگر دولت [قصد خود] را برای از سرگیری کار عادی از اول ژوئن تایید کرده باشد، جو منفی همچنان بر قیمت میلگرد تاثیر خواهد گذاشت.

بازار بیلت فولادی چین / بورس آتی شانگهای

در تانگشان از ساعت ۳ بعدازظهر، بیلت به قیمت ۴۵۴۰ یوان در هر تن، با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، معامله می شد که نسبت به قیمت جمعه گذشته ۳۰ یوان در هر تن افزایش داشت.

پرمعامله ترین قرارداد آتی میلگرد اکتبر در روز دوشنبه با قیمت ۴۶۰۴ یوان در هر تن بسته شد که نسبت به قیمت جمعه گذشته ۳۴ یوان در هر تن کاهش داشت.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.