جستجو

هند، برای اولین بار در تاریخ، برای صادرات گندله سنگ آهن تعرفه صادراتی وضع کرد، اما فعالان بازار فولاد معتقدند علی‌رغم اینکه چین در حال حاضر هر ماه ۱.۳ میلیون تن سنگ آهن از هند وارد می‌کند بعید به نظر می‌رسد این اتفاق تأثیر زیادی بر بازار چین داشته باشد.

هند، هیچ سنگ آهنی صادر نخواهد کرد

تعرفه ۴۵ درصدی برای صادرات گندله سنگ آهن، به مالیات موجود بر کنسانتره سنگ آهن می پیوندد که از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافته است و اکنون به جای سنگ آهن با محتوای آهن ۵۸ درصد یا بالاتر، همه عیارها را پوشش می دهد.

یک تاجر مستقر در سنگاپور در این خصوص گفت:

در اصل، با اعمال تعرفه‌های جدید، هند احتمالاً هیچ سنگ آهنی صادر نخواهد کرد.

با این حال، برخی از بازرگانان بر این باورند که تأثیر آن بر بازار فولاد چین بسیار کم خواهد بود، زیرا خریداران چینی در حال حاضر علاقه چندانی به مصرف گندله سنگ آهن نشان نمی دهند و حجم واردات مواد اولیه هندی در حال کاهش است.

افزایش واردات سنگ آهن چین از هند در سال ۲۰۲۲

یک تحلیلگر مستقر در شیامن گفت:

واردات سنگ آهن از هند به چین از ژانویه تا آوریل ۲۰۲۲ به طور متوسط ​​حدود ۱.۳ میلیون تن در ماه بوده که ۷۰ تا ۷۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

تقاضا برای گلوله های سنگ آهن معمولاً فصلی است و معمولاً در طول فصل زمستان به دلیل محدودیت های پخت در چین افزایش می یابد. در صورت تداوم تعرفه‌های جدید هند، ممکن است در فصل زمستان شاهد ورود گلوله‌های سنگ آهن روسیه یا ایران به چین باشیم.

یک تحلیلگر مستقر در شانگهای گفت:

اتکای چین به واردات هند به دلیل تمرکز بیشتر بر مصرف مواد خام داخلی به تدریج در حال کاهش است.

شاخص قیمت برای گندله سنگ آهن ۶۵ درصد آهن cfr چینگدائو در روز جمعه ۲۰ می ۱۹۲.۲۸ دلار در هر تن بود که نسبت به قیمت ۱۹۶.۲۰ دلار در هر تن در هفته قبل، ۳.۹۲ دلار کاهش داشت.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.