جستجو

به گزارش منابع خبری قیمت کویل نورد گرم چین در روز دوشنبه (۲۳ می) کاهش یافت که به دنبال آن، جو بازار به دلیل نگرانی های مداوم در مورد میزان تقاضا روند نزولی در پیش گرفت.

ارزیابی بازار داخلی چین / عوارض سنگین هند بازار چین را تکان داد

در شرق چین (شانگهای) قیمت کویل نورد گرم حدود ۴۸۰۰ – ۴۸۲۰ یوان (۷۲۰ – ۷۲۳ دلار) در هر تن تخمین زده شد، که با کاهش ۲۰ یوانی در هر تن همراه بود.

در همین حال، پرمعامله ترین قرارداد کویل نورد گرم در بورس آتی شانگهای با اینکه در صبح روز دوشنبه به بالاترین رقم دو هفته ای خود یعنی ۴۸۴۲ یوان در هر تن جهش یافت، اما در معاملات بعدازظهر روز دوشنبه به پایین ترین حد روزانه ۴۶۸۷ یوان در هر تن سقوط کرد.

فعالان بازار در این زمینه گفتند که جهش صبحگاهی همراه با افزایش کلی در معاملات آتی فولاد، پس از آن که جو بازار با اعمال تعرفه های صادراتی هند بر سنگ آهن و واسطه های فولادی تقویت شد، رخ داد.

دولت هند نیز در ۲۲ می تعرفه های سنگین صادراتی را بر فولاد، مواد خام فولادسازی و واسطه ها اعمال کرد و به همین ترتیب سنگ آهن و پلت سنگ آهن اکنون مشمول عوارض صادراتی تا ۵۰ درصد هستند. علاوه بر این، مالیات ۱۵ درصدی بر صادرات محصولات نورد آهن تخت یا فولاد غیر آلیاژی هند با پهنای ۶۰۰ میلی متر یا بیشتر اعمال می شود.

بر اساس داده های منتشر شده، محصولات مشمول تعرفه عبارتند از فولاد نورد گرم، نورد سرد و پوشش دار، برخی از محصولات فولادی بلند و فولاد ضد زنگ نیز اکنون مشمول ۱۵ درصد عوارض هستند که قبلاً عوارض صادراتی صفر داشتند.

یک تحلیلگر صنعتی در شانگهای گفت:

«تعرفه های جدید هند به طور غیرمستقیم از بازار فولاد چین حمایت می کند، حال آنکه ضعف پایدار در تقاضای داخلی هر گونه افزایش فوری قیمت فولاد چین را محدود خواهد کرد».

این تحلیلگر اضافه کرد که فصل اوج فولاد لحظه ای رو به پایان است، اما بازار همچنان با همه‌ گیری کووید – ۱۹ دست و پنجه نرم می‌ کند، که تا کنون تصویر ضعیفی را برای پایه‌ های فولاد در نیمه اول سال ترسیم کرده است.

ارزیابی بازار صادرات چین

شاخص قیمت کویل نورد گرم فولادی، بندر اصلی ۷۵۲.۳۷ دلار در هر تن فوب چین ارزیابی شد که، کاهش ۱.۳۸ دلاری در هر تن را تجربه نمود.

در همین حال، منابع بازار گزارش دادند که کارخانه‌ های بزرگ‌ تر چینی کویل نورد گرم SS400 را با قیمت ۷۶۰ – ۷۸۰ دلار در هر تن فوب چین عرضه می‌ کنند، در حالی که در گذشته همین محصول با قیمت ۷۳۰ – ۷۴۰ دلار در هر تن فوب چین عرضه می‌ شد.

یک کارخانه بزرگ در شرق چین نیز در این هفته قیمت پیشنهادی خود را ۷۸۰ دلار به ازای هر تن فوب چین تعیین کرد که نسبت به هفته گذشته ۲۰ دلار در هر تن کاهش داشت، اما برخی کارخانه‌ ها همچنان از ارائه لیست قیمت های پیشنهادی خودداری کرده و ترجیح دادند منتظر قیمت های درخواستی از سوی خریداران باشند.

یک تاجر مستقر در هانگژو گفت که احتمالا به این دلیل که ضعف پایدار در معاملات آتی، فعالان بازار را محتاط نگه داشته است، در روز دوشنبه جو بازار صادرات آرام بود.

شنیده ها از بازار / بورس آتی شانگهای

به گزارش آرتان پرس، یک تحلیلگر صنعت مستقر در شانگهای گفت که انتظار می رود قیمت های کویل نورد گرم داخلی چین در کوتاه مدت ضعیف باقی بماند، اما بازار کویل نورد گرم با موجودی های بالا دست و پنجه نرم می کند، در حالی که هیچ نشانه ای از کاهش قابل توجهی در عرضه وجود ندارد.

در همین حال، پرمعامله ترین قرارداد آتی کویل نورد گرم مربوط به اکتبر در روز دوشنبه با قیمت ۴۷۳۱ یوان در هر تن بسته شد که نسبت به قیمت روز جمعه گذشته ۳۹ یوان در هر تن کاهش داشت.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.