جستجو

داده های اداره کل گمرک چین در این هفته نشان داد واردات سنگ آهن و فولاد چین در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

کاهش واردات سنگ آهن و فولاد چین

واردات سنگ آهن چین در چهار ماهه اول سال ۲۰۲۲ با ۷.۱ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۳۸۱.۶۲ میلیون تن رسید. همچنین در ماه آوریل، حجم واردات چین ۸۶.۰۶ میلیون تن بود که ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

واردات سنگ آهن چین به دلیل کاهش حجم صادرات از استرالیا و برزیل در میان باران های شدید، آب و هوای نامناسب و شیوع کووید- ۱۹ کاهش یافت. خریداران به دلیل شیوع ویروس در شهرهای بزرگ مانند شانگهای و پکن، تمایلی به واردات محموله های سنگ آهن از طریق دریا نداشتند.

شاخص قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد آهن Cfr Qingdao، در ماه آوریل به طور متوسط ​​۱۵۰.۷۵ دلار در هر تن بود که در مقایسه با قیمت ۱۵۰.۵۷ دلار در هر تن در ماه مارس، به طور کلی پایدار بود.

واردات فولاد چین در چهار ماهه نخست امسال با ۱۴.۷ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۴۹ میلیون تن رسید. همچنین حجم واردات ۹۵۶۰۰۰ تنی آوریل ۱۸.۲۹ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

در چین تقاضای فولاد تحت تأثیر شیوع کووید- ۱۹ قرار گرفت و در میان کاهش تقاضا از سوی صنایع پایین دستی مانند ساخت و ساز و تولید خودرو، ذخایری در کارخانه‌ها و انبارهای فولاد ایجاد شد.

شاخص قیمت شمش فولادی وارداتی cfr چین، در آوریل به طور متوسط ​​۶۷۲.۲۳ دلار در هر تن بود، در حالی که در ماه مارس ۶۶۶.۱۱ دلار در هر تن بود.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.