جستجو

منابع بازار روز گذشته گزارش دادند که کارخانه های فولاد ترکیه، در آغاز هفته کاری بازار قراضه فولادی دریایی، به دلیل کمبود فروش فولاد تمام شده برای حمایت از خرید مواد خام، آرام بودند.

بازار قراضه فولادی ترکیه در سکوت

آخرین تجارت قراضه فولادی دریایی در اواخر روز چهارشنبه ۱۸ می انجام شد، زمانی که یک کارخانه فولاد در منطقه مرمره محموله ای از دریای بالتیک شامل ۷۰۰۰ تن قراضه ذوب سنگین ۱&2 (80:20) را به قیمت ۴۶۵ دلار در هر تن cfr، رزرو کرد.

در هفته‌های اخیر، کارخانه‌های ترکیه علاقه محدودی به خرید در بازارهای واردات قراضه فولادی دریایی نشان داده‌اند که دلیل آن تلاش برای یافتن مشتری برای کالاهای فولادی بلند تمام‌ شده و نیمه‌ تمام خود است.

منابع گفتند، اما تامین کنندگان قراضه همچنان در تلاش برای افزایش پیشنهادات هستند زیرا معتقدند تصمیم مالیاتی هند قیمت فولاد را در سطح بین المللی افزایش می دهد.

هند ۱۵ درصد عوارض صادراتی بر آهن و محصولات فولادی وضع کرده است و عوارض صادراتی مواد خام فولادسازی مانند سنگ آهن را به ۵۰ درصد افزایش داده است.

به نظر می رسد پس از وضع عوارض صادراتی هند بر صادرات فولادی، قیمت فولاد در حال افزایش است اما بازار هنوز به ثبات نرسیده است.

یک تاجر ترک گفت:

تامین کنندگان به دنبال افزایش پیشنهادات قراضه خود برای ترکیه بودند، اما فولادسازان ترکیه امتناع کردند.

شاخص قیمت قراضه روزانه در ابتدای هفته به دلیل عدم فعالیت تجاری جدید بدون تغییر بود.

شاخص روزانه قیمت برای قراضه فولادی HMS 1&2 (80:20 ترکیبی) با مبداء اروپای شمالی، Cfr ترکیه در روز دوشنبه ۲۳ می ، ۴۵۲.۳۲ دلار در هر تن ارزیابی شد که نسبت به جمعه بدون تغییر بود.

شاخص روزانه قیمت ضایعات فولادی HMS 1&2 (80:20 مخلوط) با مبداء ایالات متحده، cfr ترکیه در روز دوشنبه ۴۶۱.۰۶ دلار در هر تن محاسبه شد که نسبت به قیمت روز گذشته ثابت بود.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.