جستجو

روز گذشته یک نهاد صنعتی گزارش داد که فولادسازان بزرگ هند از جمله JSW Steel گروه‌های لابی تشکیل داده‌اند که بر دولت این کشور فشار بیاورند تا وضع عوارض صادراتی بی‌سابقه را از محصولات فولادی لغو کند.

فولادسازان هندی نمی توانند به تعهدات بین المللی خود عمل کنند

بسیاری از تولیدکنندگان فولاد از اعلامیه وزارت دارایی هند در ۲۱ می مبنی بر اعمال ۱۵ درصد عوارض صادراتی بر طیف گسترده ای از محصولات فولادی، از جمله محصولات نورد تخت و نورد گرم و همچنین محصولات فولاد ضد زنگ، مضطرب شدند.

آمار سینگ، دبیر کل انجمن بازیافت مواد هند (MRAI) روز سه شنبه گفت:

«فروش بین المللی بسیاری از محصولات فولادی با این عوارض انجام نمی شود. اگر فولادسازان هندی نتوانند به تعهدات قراردادی خود عمل کنند، منجر به یک سری از نقض قراردادهای بین المللی خواهد شد.

سینگ در ادامه گفت:

اگر چنین نقض قراردادی انجام شود، فولادسازان هندی باید خسارت جبرانی به مشتریان خارج از کشور خود بپردازند، اما مشکل فقط پرداخت خسارت نیست.

موضوع دیگر این است که تولیدکنندگان قبلاً مواد خام فولادی مانند زغال سنگ کک را برای تولید این محصولات فولادی رزرو کرده و پول پرداخت کرده اند که فرض بر این بود که به خارج از کشور تحویل داده شود. می بینید که با این شرایط جریان نقدینگی از بین خواهد رفت.

بر اساس اطلاعات گمرک، هند در سال منتهی به مارس ۲۰۲۲، توانست ۱۳.۵ میلیون تن فولاد به سایر نقاط جهان بفروشد. کارخانه های هندی به دلیل ارائه قیمت های رقابتی برای فولاد تخت، در بازارهایی مانند ویتنام و اروپا و همچنین فولاد نیمه تمام، در بازارهایی مانند آفریقای شمالی به خوبی شناخته شده اند.

وضع عوارض صادراتی که می‌تواند صادرات فولاد هند را به خطر بیندازد، در حالی رخ داد که نرخ تورم از ۶ درصد هدف دولت فراتر رفت. برای جلوگیری از صادرات و افزایش دسترسی داخلی مواد فولادی، دولت می خواست نرخ تورم را که بر هزینه های ساخت و ساز تأثیر می گذارد، مهار کند.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.