جستجو

علیرغم آخرین وعده دولت برای ایجاد ثبات در اقتصاد، قیمت کویل نورد گرم چین (HRC) در روز سه‌شنبه ۲۴ می کاهش یافت.

* بازار داخلی کویل نورد گرم چین / پایین ترین سطح معاملات بورس در چهار ماه گذشته

قیمت کویل نورد گرم در شرق چین (شانگهای) ۴۷۲۰ – ۴۷۴۰ یوان (۷۰۷ – ۷۱۰ دلار) در هر تن ارزیابی شد که ۸۰ یوان در هر تن کاهش یافته است.

روز سه شنبه پرمعامله ترین قرارداد کویل نورد گرم در بورس آتی شانگهای برای دومین روز معاملاتی، کاهش یافت و به پایین ترین سطح خود یعنی ۴۶۰۱ یوان در هر تن رسید که پایین ترین سطح آن در بیش از چهار ماه گذشته است.

خبرگزاری شین هوا روز سه شنبه اعلام کرد:

چین بسته ای از اقدامات را برای تثبیت عملکرد اقتصادی اتخاذ خواهد کرد تا اقتصاد را به حالت عادی بازگرداند و شاخص های اصلی اقتصادی را در محدوده مناسب نگه دارد.

به گفته فعالان بازار، کاهش قیمت‌های آتی کویل نورد گرم همراه با ضررهای کلی در معاملات آتی فولادی، ناشی از جو و تقاضای “بسیار ضعیف” بود.

منابع افزودند، تصمیم هند برای اعمال عوارض صادراتی بر فولاد، مواد اولیه فولادسازی و واسطه‌ها، همراه با آخرین اقدامات چین در بازار زغال‌ سنگ، به کاهش قیمت فولاد در روز سه‌شنبه کمک کرد.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین روز سه شنبه اعلام کرد که آماده شدن برای تحقیق در مورد هزینه های تولید زغال سنگ برای سال ۲۰۲۱ را آغاز کرده است.

بازار صادرات کویل نورد گرم چین

شاخص قیمت کویل نورد گرم فولادی صادراتی، بندر اصلی فوب چین ۷۴۶.۵۱ دلار در هر تن ارزیابی شد که ۵.۸۶ دلار در هر تن کاهش یافته است.

کارخانه های چینی روز سه شنبه کویل نورد گرم SS400 را با قیمت ۷۳۰ – ۷۷۵ دلار به ازای هر تن فوب چین عرضه کردند، اما اکثر آنها ترجیح دادند از ارائه پیشنهاد خودداری کنند و منتظر پیشنهادات خریداران باشند.

در بازار ویتنام، پیشنهادات ۷۵۰ – ۷۵۵ دلار در هر تن cfr شنیده شد. قیمت پیشنهادی حدود ۷۳۵ دلار در هر تن cfr بود. این پیشنهادها معادل ۷۲۰ – ۷۲۵ دلار در هر تن فوب چین بود و نشانه های معامله گران از سطح قابل اجرا برای معاملات – بر اساس قیمت های داخلی – نیز در این محدوده بود.

بازرگانان و کارخانه‌ها همچنان سفارشات ضعیفی را برای صادرات کویل نورد گرم چین گزارش کردند.

یکی از تاجران در تیانجین گفت:

“ما به دریافت سوالات از مشتریان ادامه دادیم، اما آنها سفارشی ندادند.”

شنیده ها از بازار

یک تحلیلگر صنعت در شانگهای گفت:

علیرغم آخرین وعده پکن برای تثبیت رشد اقتصادی، تقاضای ضعیف، افزایش عرضه و کاهش احتمالی هزینه ها نیز بر قیمت فولاد تاثیر می گذارد.

بورس آتی شانگهای

پرمعامله ترین قرارداد آتی اکتبر کویل نورد گرم در روز سه شنبه با قیمت ۴۶۰۹ یوان در هر تن بسته شد که ۱۲۲ یوان در هر تن نسبت به قیمت بسته شدن روز دوشنبه کاهش داشت.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.