جستجو

با توجه به کاهش قیمت های پیشنهاد شده برای بیلت فولادی ایران، صادرکنندگان ایرانی مناقصات مربوط به این محصول را در هفته گذشته لغو کردند.

مناقصات بیلت صادراتی ایرانی ها خوب پیش نرفت!

منابع خبری اعلام کردند که اکثر تولید کنندگان بیلت فولادی صادراتی ایران مناقصه های صادراتی را که هفته گذشته افتتاح شده بود لغو کردند، چراکه پیشنهاداتی که دریافت کردند با انتظارات آنها مطابقت نداشت.

فعالان بازار در روز چهارشنبه (۲۵ می) اعلام کردند این دومین هفته متوالی است که فروشندگان مناقصه را پیش از افزایش قیمت مورد انتظار به تعویق می اندازند. فروشندگان نیز منتظر کاهش یا حذف احتمالی مالیات صادراتی در کشور هستند.

تحلیل گران بازار گزارش دادند که مالیات صادرات بیلت فولادی در ایران ۲ درصد است و در صورت ادامه کاهش قیمت ها ممکن است به صفر کاهش یابد.

تنها یک تولید کننده محموله های بیلت فولادی خود را می فروشد

به نقل از منابع خبری گزارش شده است که از هر پنج تولید کننده تنها یک تولید کننده محموله های بیلت فولادی خود را می فروشد. بررسی ها نشان داد در هفته منتهی به روز چهارشنبه (۲۵ می) حدود ۳۰ هزار تن بیلت فولادی ایرانی به قیمت ۵۵۰ دلار در هر تن فوب در بنادر جنوب ایران معامله شد که نسبت به قیمت های ارائه شده از طرف یک کارخانه دیگر در ایران در هفته گذشته حدود ۴۰ دلار در هر تن کاهش داشت.

کارخانه های دیگر، به دنبال قیمت های بالاتر

فعالان بازار اعلام کردند کارخانه های دیگر موجود در ایران به دنبال قیمت های بالاتر برای بیلت فولادی بودند. به نقل از منابع خبری در مجموع ۱۰۵۰۰۰ تن بیلت فولادی صادراتی ایران که برای ارسال در نیمه دوم ژوئن تا نیمه اول جولای برنامه ریزی شده بود، فروخته نشده باقی ماند.

یکی از معامله گران اظهار کرد:

بیشتر کارخانه ها انتظار دارند نرخ های بهتری برای بیلت فولادی صادراتی ایران دریافت کنند، اما بازار در روند نزولی قرار دارد.

چندین منبع بازار در روز چهارشنبه (۲۵ می) پیشنهاد کردند که افزایش جزئی در بخش قراضه فولادی ممکن است قیمت بیلت فولادی را در کوتاه مدت افزایش دهد.

با این حال، برخی دیگر از منابع خبری عواملی را ذکر کردند که ممکن است بر بازار تاثیرگذار باشد.

به عنوان مثال، تامین کنندگان مستقر در روسیه به دلیل مشکلاتی که در تجارت این محصولات به دلیل تحریم های غرب اعمال شده، محصولات خود را بسیار پایین تر از سطح بازار می فروشند.

قیمت های ارزان روسیه همچنان بلای جان صادرکنندگان ایرانی

اکثر پیشنهادات شنیده شده برای بیلت فولادی روسیه در چین و تایوان در روز چهارشنبه (۲۵ می) با قیمت حدود ۶۳۰ دلار در هر تن CFR بوده است که نشان می دهد برخی از رزروها در این سطح انجام شده است. بررسی ها نشان داد که برای بیلت فولادی روسیه قیمت های پایین تر در محدوده ۶۰۰ تا ۶۱۰ دلار در هر تن cfr نیز از طرف مشتریان مستقر در چین شنیده شده است.

فعالان بازار اعلام کردند در روز چهارشنبه (۲۵ می) بیلت فولادی اندونزی و مالزی نیز در آسیای جنوب شرقی با قیمت ۶۶۰ تا ۶۷۰ دلار در هر تن cfr عرضه شد.

معامله گران گزارش دادند شرکت دکسین اندونزی علاوه بر بیلت فولادی ۱۵۰×۱۵۰ میلی متری، تولید بیلت فولادی ۱۳۰×۱۳۰ میلی متری را در اوایل ماه می آغاز کرد که باعث افزایش رقابت در آسیا شده است.

به نقل از منابع خبری اکنون انتظار می ‌رود تولید کنندگان هندی پس از وضع مالیات صادراتی برای محصولات نهایی فولادی، فروش فولاد نیمه‌ تمام را به بازار جهانی افزایش دهند.

فعالان بازار، جو کنونی بازار بیت فولادی را نامطلوب دانسته و قیمت قابل اجرا برای بیلت فولادی صادراتی ایران را ۵۶۰ دلار در هر تن فوب یا کمتر ارزیابی کردند.

ارزیابی هفتگی فست ‌مارکت‌ نشان داد قیمت بیلت فولادی صادراتی از بنادر ایران در روز چهارشنبه (۲۵ می) به ۵۵۰ تا ۵۶۰ دلار در هر تن فوب ایران کاهش یافت. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته قبل ۲۰ تا ۳۰ دلار در هر تن کاهش یافته است.

اسلب فولادی صادراتی ایران / کاهش قیمت ۳۰ دلاری برای اسلب ایرانی

به نقل از منابع خبری یکی از تامین کنندگان اصلی اسلب فولادی در ایران مناقصه ای را برای ۳۰ تا ۴۰ هزار تن اسلب فولادی که قرار بود در اواخر جولای ارسال شود، باز کرد. این مناقصه قرار است روز جمعه نهایی شود.

یکی از منابع خبری قیمت قابل اجرا برای اسلب فولادی صادراتی ایران را در روز چهارشنبه (۲۵ می) ۶۲۰ تا ۶۴۰ دلار در هر تن فوب ارزیابی کرد.

طبق ارزیابی هفتگی فست‌ مارکت‌، قیمت اسلب فولادی صادراتی از بنادر ایران در روز چهارشنبه (۲۵ می) به ۶۲۰ تا ۶۴۰ دلار در هر تن رسید. باید توجه داشت که قیمت این محصول نسبت به هفته قبل با کاهش ۲۰ تا ۳۰ دلار در هر تن همراه بوده است.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.