جستجو

قیمت‌ میلگرد داخلی چین در روز چهارشنبه ۲۵ می به دلیل سطح بالای ذخایر کارخانه‌های فولاد و تقاضای ضعیف به کاهش خود ادامه داد.

قیمت میلگرد داخلی چین / ذخایر فولاد چین افزایش یافت

قیمت میلگرد در شرق چین (شانگهای) ۴۷۳۰ – ۴۷۵۰ یوان (۷۰۹ – ۷۱۲ دلار) در هر تن ارزیابی شد که ۲۰ یوان در هر تن کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های منتشر شده در روز سه‌شنبه، کارخانه‌های عضو انجمن آهن و فولاد چین (Cisa) در ۲۰ می در مجموع ۱۹.۹۸ میلیون تن ذخایر فولاد نهایی داشتند که ۶.۵۵ درصد نسبت به ۱۰ می و ۳۶.۵ درصد بیشتر از سال قبل است.

یک تحلیلگر صنعت گفت:

موجودی میلگرد در سال جاری به بالاترین حد خود رسیده است که نشان دهنده ضعف پایدار در تقاضا برای محصولات فولادی است.

منابع بازار گفتند، با افزایش شیوع کووید- ۱۹ در چین، تقاضای میلگرد همچنان رو به کاهش خواهد بود، زیرا کارگران ساختمانی و رانندگان کامیون تحت تدابیری که توسط دولت چین برای مهار شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شده از سفر محدود شده‌اند.

شنیده ها از بازار

یک تاجر در شانگهای گفت:

معاملات آتی میلگرد امروز افزایش یافت، اما فکر نمی‌کنم این بدان معنا باشد که جو بازار مثبت شده است. این افزایش بیشتر شبیه یک تعدیل عادی پس از دو روز کاهش است. عرضه بالا و تقاضای ضعیف در بازار میلگرد همچنان بر قیمت ها تاثیر خواهد گذاشت.

بازار بیلت داخلی چین / بورس آتی شانگهای

در تانگشان تا ساعت ۳ بعدازظهر، بیلت با ۳۰ یوان کاهش به قیمت ۴۴۷۰ یوان در هر تن با احتساب مالیات بر ارزش افزوده معامله می شد.

پرمعامله ترین قرارداد آتی میلگرد اکتبر در روز چهارشنبه با قیمت ۴۵۴۱ یوان در هر تن بسته شد که نسبت به روز سه شنبه ۷۳ یوان در هر تن افزایش داشت.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.