جستجو

با وجود تقاضای ضعیف از طرف بخش ساخت و ساز برای میلگرد فولادی داخلی چین، قیمت این محصول نسبت به روز قبل افزایش یافته است.

میلگرد فولادی داخلی چین

قیمت میلگرد فولادی داخلی چین در روز جمعه (۲۷ می) به دلیل کاهش نرخ‌ های تولید، افزایش یافت، اما تقاضای مصرف‌ کننده نهایی با افزایش قیمت‌ ها تحریک نشده و همچنان بازار معاملات ضعیف می باشد.

ارزیابی روزانه فست مارکت نشان داد قیمت میلگرد فولادی داخلی در شرق چین (شانگهای) در روز جمعه (۲۷ می) در محدوده ۴۷۳۰ – ۴۷۵۰ یوان (۷۰۳ – ۷۰۶ دلار) در هر تن بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل ۳۰ یوان در هر تن افزایش یافته است.

همچنین طبق ارزیابی هفتگی فست مارکت قیمت میلگرد فولادی داخلی در شمال چین (پکن) در روز جمعه (۲۷ می) در محدوده ۴۶۸۰ – ۴۷۱۰ یوان در هر تن بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته قبل ۷۰ تا ۸۰ یوان در هر تن کاهش یافته است.

به نقل از یک تحلیلگر صنعت، تولید میلگرد فولادی داخلی چین در هفته منتهی به روز جمعه (۲۷ می) کمتر از هفته قبل بود زیرا کارخانه هایی که با کوره های قوس الکتریکی کار می کنند، حدود ۲۰۰ یوان در هر تن از دست داده بودند. از طرفی کارخانه های فولادی که کوره های بلند را راه اندازی می کنند نیز در هفته گذشته سود خوبی نداشته اند.

منابع خبری اعلام کردند این ضرر نتیجه تقاضای ضعیف از اوایل ماه می است که باعث کاهش قیمت فولاد در چین شده است.

فعالان بازار خبر دادند که تقاضای ضعیف مصرف کننده نهایی برای میلگرد فولادی به ویژه از طرف بخش ساخت و ساز که بزرگترین مصرف کننده میلگرد فولادی است، منجر به کاهش هفتگی قیمت این محصول به میزان ۸۰ تا ۹۰ یوان در شرق چین و به میزان ۷۰ تا ۸۰ یوان در هر تن در بازار شمال چین شده است.

تحلیل گران بازار گزارش دادند شروع مجدد پروژه‌ های ساختمانی در بازارهای بزرگ مانند شانگهای و پکن، به دلیل قرنطینه‌ های کووید- ۱۹ با مشکل مواجه شده است و به سختی می ‌توان کارگران کافی را برای پیمانکاران به دست آورد. بررسی ها نشان می دهد در هفته منتهی به روز جمعه (۲۷ می) تقاضا برای میلگرد فولادی از طرف بخش ساخت و ساز ضعیف باقی مانده است.

یک ارائه دهنده اطلاعات صنعت محلی اظهار کرد:

بررسی آمار نشان داد میزان تولید میلگرد فولادی داخلی چین در هفته منتهی به روز جمعه (۲۷ می) حدود ۳.۱ میلیون تن بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته که برابر با ۳.۷ میلیون تن بود کاهش یافته است.

در این میان متال بولتن در روز جمعه (۲۷ می) نقل کرد برخی از فعالان بازار به دلیل پایین بودن نرخ تولید قیمت ها را افزایش داده اند، اما مصرف کننده های نهایی رویکرد انتظار و مشاهده را در پیش گرفته اند و نرخ های تدارکات محدودی را حفظ کرده اند.

شنیده ها از بازار

یک تاجر مستقر در شانگهای در مورد چشم انداز قیمت میلگرد فولادی اظهار کرد:

این که آیا قیمت میلگرد فولادی داخلی چین به روند صعودی ادامه خواهد داد یا خیر بستگی به موارد تایید شده Covid-19 در آخر هفته آینده دارد. اگر تعداد مبتلایان بسیار کمتری گزارش شود، جو بازار مثبت خواهد شد.

بر اساس گزارش کمیسیون ملی بهداشت چین، ۸۰ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در تاریخ ۲۶ می گزارش شده است که از این تعداد ۴۵ مورد در شانگهای و ۲۲ مورد در پکن بوده است.

بیلت فولادی

از ساعت ۳ بعدازظهر روز جمعه (۲۷ می) در تانگشان، بیلت فولادی با قیمت ۴۴۵۰ یوان در هر تن معامله شد. باید توجه داشت که قیمت اعلام شده برای بیلت فولادی شامل مالیات بر ارزش افزوده می باشد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز پنج شنبه که در محدوده ۴۴۷۰ یوان در هر تن بود حدود ۲۰ یوان در هر تن کاهش یافته است.

بورس آتی شانگهای

بیشترین قرارداد معاملات آتی میلگرد فولادی داخلی چین که مربوط به ماه می می باشد در روز جمعه (۲۷ می) با قیمت ۴۵۷۶ یوان به ازای هر تن بسته شد. این در حالی است که قیمت پایانی میلگرد فولادی نسبت به روز پنج شنبه حدود ۷۱ یوان در هر تن افزایش داشته است.

میانگین قیمت میلگرد فولادی در ماه های گذشته

تحلیل گران بازار خبر دادند که میانگین قیمت میلگرد فولادی داخلی چین در ماه فوریه برابر ۴۸۲۱.۲۵، در ماه مارس برابر ۴۸۹۲.۵ و در ماه آوریل برابر ۴۹۹۰ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی بود که در روز جمعه (۲۷ می) به ۴۷۴۰ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی رسید.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.