جستجو

در هفته منتهی به پنجشنبه (۲۶ می)، قیمت‌ ها در بازار صادراتی بیلت فولادی روسیه، تحت تأثیر عوامل مختلف متزلزل شد و حتی در معاملات جداگانه به مقاصد یکسان، بسیار متفاوت بود.

نگاهی بر میزان افزایش قیمت بیلت فولادی روسیه

به دنبال اخباری مبنی بر روند صعودی قیمت قراضه و همچنین بهبود احتمالی میزان تقاضای خارج از کشور برای محصولات فولادی بلند که ناشی از اعمال تعرفه صادرات محصولات فولادی توسط هند می باشد، تامین کنندگان بیلت روسی در تلاشند برخی قیمت ها در بازار ترکیه را بیشتر افزایش دهند.

در همین حال، هند در اوایل این هفته عوارض صادراتی بر محصولات آهن و فولاد و افزایش تعرفه بر صادرات مواد خام فولادسازی وضع نمود.

به نقل از متال بولتن، بیلت روسی در ترکیه در محدوده ۶۴۰ تا ۶۵۰ دلار در هر تن cfr معادل ۶۰۰ تا ۶۱۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه موجود است، اما در رزروهای اوایل این هفته و اواخر هفته گذشته قیمت این محصول ۶۳۰ – ۶۵۰ دلار به ازای هر تن cfr ارزیابی شد.

برخی فعالان بازار معتقدند که، قیمت های پیشنهادی به ۶۵۰ – ۶۷۰ دلار در هر تن cfr معادل ۶۱۰ – ۶۳۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه خواهد رسید.

یکی از فعالان بازار در این زمینه گفت:

«بازار شروع به حرکت کرده است و در همین راستا، تامین کنندگان روسی قیمت های پیشنهادی خود را نسبت به هفته گذشته افزایش داده اند».

معاملات بیلت روسیه در ترکیه و مصر

بر اساس داده های منتشر شده، در اواسط این هفته چند محموله بیلت با حجم کوچک و با قیمت ۶۲۰ دلار در هر تن معادل حدود ۵۸۵ دلار در هر تن فوب دریای سیاه در ترکیه رزرو شده است، اما، این اطلاعات در زمان انتشار توسط منابع ترکیه ای تایید نشد.

همچنین، در این هفته در مصر، محموله بیلت روسی در محدوده ۶۶۰ – ۶۶۵ دلار در هر تن cfr معادل ۶۰۵ – ۶۱۰ دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه، رزرو شد که در مقایسه با هفته گذشته ۲۵ دلار در هر تن کاهش یافت.

پس از ثبت ارزیابی، محموله کوچکی از مواد روسی که برای ارسال فوری برنامه ریزی شده بود، به قیمت ۶۹۰ دلار در هر تن cfr به همان کشور فروخته شد، اما در همان زمان، یک منبع تجاری مصری اعلام کرد که موادی با قیمت های کمتر از ۶۴۰ دلار در هر تن cfr نیز موجود می باشد.

معاملات بیلت روسیه در آسیا

به گزارش منابع خبری، شاخص روزانه قیمت بیلت فولادی صادراتی مربوط به کشورهای مستقل مشترک المنافع در روز پنجشنبه ۶۰۳ دلار در هر تن فوب دریای سیاه تخمین زده شد که تغییری نداشت.

در آسیا، آخرین فروش بیلت روسی با قیمت ۶۳۰ دلار در هر تن cfr در چین و تایوان و قیمت های پیشنهادی جدید مواد روسی بین ۶۰۰ تا ۶۱۰ دلار در هر تن در چین شنیده شد، اما هنوز مشخص نیست که آیا این محموله ها از بنادر خاور دور کشور ارسال می شود یا از دریای سیاه.

یکی از منابع تجاری نیز گفت که یک تولید کننده روسی که عموما محموله ها را از طریق دریای سیاه می فروشد، قصد دارد محموله ای شامل بیش از ۴۰۰۰۰ تن مواد را به آسیا بفروشد، اما، قیمت پیشنهادی در زمان انتشار مشخص نبود. با این حال، انتظار می رود که به دلیل رقابت فزاینده، قیمت در منطقه همچنان روند نزولی داشته باشد.

هفته گذشته، دکسین اندونزی فروش بیلت ۱۳۰×۱۳۰ میلی متری را آغاز کرد، در حالی که قبلاً فقط مواد ۱۵۰×۱۵۰ میلی متری موجود بود.

همچنین، انتظار می رود هند پس از اعمال ۱۵ درصد عوارض صادراتی برای فولاد و مواد خام تمام شده، محصولات نیمه تمام فولادی بیشتری را با قیمت های تخفیفی بفروشد.

صادرکنندگان بیلت ایرانی نیز ممکن است به زودی حضور خود را در بازار افزایش دهند زیرا عوارض صادراتی به حداقل رسیده و احتمالا به زودی به طور کامل حذف شود.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.