جستجو

با توجه به عدم اطمینان در مورد قیمت ها و کاهش تقاضا، بازار فولاد تخت در ترکیه نسبت به هفته گذشته تضعیف شد.

تغییرات قیمت بازار فولاد تخت ترکیه

در هفته منتهی به روز جمعه (۲۷ می) تقاضا برای فولاد تخت در ترکیه عمدتاً به دلیل عدم اطمینان در مورد جهت قیمت ها در آینده، بهبود نیافت.

فعالان بازار اعلام کردند به دنبال کاهش قیمت جهانی و به دلیل تقاضای ضعیف داخلی و صادراتی، قیمت فولاد تخت داخلی ترکیه اخیراً کاهش یافته است.

با این حال، برخی از منابع خبری مستقر در بازار انتظار دارند که پس از اعمال تعرفه‌ های مالیات صادراتی هند بر اکثر محصولات فولادی در اوایل هفته منتهی به روز جمعه (۲۷ می)، قیمت‌ ها افزایش یابد.

معامله گران اعلام کردند حتی با وجود اینکه برخی از کارخانه های مستقر در ترکیه سعی کردند قیمت های خود را در پاسخ به اعمال مالیات صادرات افزایش دهند، تقاضا برای حمایت از چنین افزایشی در ترکیه به اندازه کافی قابل توجه نبوده است.

بازار کویل نورد گرم فولادی داخلی ترکیه

قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی ترکیه در روز جمعه (۲۷ می) در محدوده ۸۰۰ – ۸۴۰ دلار در هر تن exw ترکیه بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به تاریخ ۲۰ می که در محدوده ۸۲۰ – ۸۳۰ دلار در هر تن بود گسترده تر شده است.

به نقل از منابع خبری تولیدکنندگان کویل نورد گرم فولادی داخلی ترکیه در روز جمعه (۲۷ می) این محصول را با قیمت ۸۰۰ تا ۸۸۰ دلار به ازای هر تن exw عرضه کردند. باید توجه داشت که قیمت اعلام شده برای محموله های تولید شده در اواخر ژوئیه و اوایل آگوست می باشد. این در حالی است که پیشنهادات شنیده شده در هفته گذشته برای محموله های تولید شده در ماه ژوئیه در محدوده ۸۲۰-۹۵۰ دلار به ازای هر تن exw بوده است.

فعالان بازار اعلام کردند دلیل گسترش گسترده پیشنهادها در روز جمعه (۲۷ می) برای کویل نورد گرم فولادی داخلی ترکیه این بود که برخی کارخانه ‌ها دارای ذخایر بالایی بودند و می‌خواستند فوراً محصولات خود را بفروشند.

با این حال متال بولتن گزارش داد که فعالیت خرید در بازار کویل نورد گرم فولادی داخلی بسیار ضعیف بود، بنابراین کارخانه‌ های دیگر ترجیح دادند پیشنهادات خود را بدون تغییر نگه دارند زیرا تصور می کردند تخفیف‌ در قیمت باعث تحریک خرید نمی ‌شود.

بازار کویل نورد سرد فولادی داخلی ترکیه

بررسی ها نشان داد در همین حال قیمت کویل نورد سرد داخلی ترکیه در طول هفته منتهی به روز جمعه (۲۷ می) اندکی کاهش یافت.

با توجه به ارزیابی هفتگی فست مارکت، شاخص کویل نورد سرد فولادی داخلی ترکیه در روز جمعه (۲۷ می) در محدوده ۹۲۰ – ۹۵۰ دلار در هر تن exw ترکیه قیمت گذاری شد. این در حالی است که بررسی ها نشان داد قیمت این محصول نسبت به تاریخ ۲۰ می که در محدوده ۹۳۰ – ۹۵۰ دلار در هر تن بود با کاهش ۱۰ دلار در هر تن همراه بوده است.

معامله گران اعلام کردند تولید کنندگان در طول هفته منتهی به روز جمعه (۲۷ می) کویل نورد سرد فولادی دارای ضخامت ۱ میلی ‌متر را با قیمت ۹۲۰ تا ۹۵۰ دلار به ازای هر تن ex-works ارائه می ‌کردند. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته قبل که در محدوده ۹۳۰ تا ۹۵۰ دلار در هر تن ex-works بود کاهش اندکی داشته است.

تحلیل گران صنعت گزارش دادند در روز جمعه معاملات شنیده شده برای کویل نورد سرد فولادی داخلی ترکیه در محدوده ۹۳۰ تا ۹۵۰ دلار به ازای هر تن ex-works بوده است.

کویل نورد گرم فولادی صادراتی ترکیه

معامله گران اعلام کردند در هفته منتهی به روز جمعه (۲۷ می) بازار صادرات کویل نورد گرم فولادی ترکیه نسبتاً کند بود و برخی محموله ها با تناژهای کوچک در طول هفته به آفریقای شمالی و اسرائیل فروخته شد.

به نقل از متال بولتن، پیشنهادات شنیده شده از طرف تولید کنندگان برای کویل نورد گرم فولادی صادراتی ترکیه در تاریخ ۲۷ می در محدوده ۸۲۰ تا ۸۸۰ دلار به ازای هر تن فوب بود. این در حالی است که قیمت اعلام شده نسبت به هفته گذشته که در محدوده ۸۲۰ تا ۹۵۰ دلار در هر تن فوب بود کاهش یافته است.

به گفته منابع خبری، پیشنهادات شنیده شده از طرف خریداران برای کویل نورد گرم فولادی صادراتی ترکیه در روز جمعه در محدوده 760 تا ۸۰۰ دلار به ازای هر تن فوب بود. همچنین و رزروهایی از طرف اسرائیل و شمال افریقا برای کویل نورد گرم فولادی صادراتی ترکیه با قیمت ۸۴۰ تا ۸۵۰ دلار در هر تن فوب انجام می‌ شد.

با توجه به ارزیابی هفتگی فست مارکت قیمت کویل نورد گرم فولادی صادراتی ترکیه در روز جمعه (۲۷ می) در محدوده ۸۰۰ – ۸۵۰ دلار در هر تن فوب ترکیه شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به تاریخ ۲۰ می که در محدوده ۸۲۰ – ۸۳۰ دلار در هر تن بود گسترده تر شده است.

بازار کویل نورد گرم فولادی وارداتی ترکیه

فعالان بازار گزارش دادند در روز جمعه (۲۷ می) چین کویل نورد گرم فولادی خود را با قیمت ۸۲۰ تا ۸۴۰ دلار به ازای هر تن Cfr به ترکیه عرضه کرد که نسبت به هفته گذشته که در محدوده ۸۶۰ تا ۹۰۰ دلار به ازای هر تن cfr بود کاهش یافته است.

باید توجه داشت که قیمت های اعلام شده برای کویل نورد گرم فولادی وارداتی به ترکیه برای محموله های حمل شده در ماه ژوئیه بود. این نشان می دهد که محموله های کویل نورد گرم فولادی قبل از پایان سپتامبر به ترکیه تحویل داده نمی شود و خریداران حاضر به رزرو محصولات فولادی قبل از این زمان نبوده اند.

به نقل از معامله گران در هفته منتهی به روز جمعه (۲۷ می) هیچ پیشنهاد جدیدی از طرف روسیه برای کویل نورد گرم فولادی وارداتی به ترکیه وجود نداشت، اما خریداران اعلام کردند که قیمت قابل اجرا برای این محصول در محدوده ۷۷۰ تا ۸۰۰ دلار در هر تن cfr می باشد. این در حالی است که کارخانه های روسی مجبور به پذیرش قیمت های پایین تر به دلیل داشتن گزینه های محدود برای فروش محصولات هستند که از زمان تهاجم روسیه به اوکراین و تحریم های بین المللی ناشی از آن به وجود آمده است.

بررسی ها نشان داد تا زمان انتشار این خبر هیچ معامله ای برای کویل نورد گرم فولادی وارداتی به ترکیه شنیده نشد.

طبق ارزیابی هفتگی فست مارکت شاخص کویل نورد گرم فولادی وارداتی ترکیه در ۲۷ می در محدوده ۷۸۰ – ۸۲۰ دلار در هر تن cfr ترکیه قیمت گذاری شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به ۲۰ می که در محدوده ۸۰۰ – ۸۶۰ دلار در هر تن بود حدود ۴۰ دلار در هر تن کاهش یافته است.

بازار کویل نورد سرد فولادی وارداتی

فعالان بازار اعلام کردند بازار واردات کویل نورد سرد فولادی به ترکیه در روز جمعه (۲۷ می) بسیار کند بود و در این هفته هیچ قیمت پیشنهادی جدیدی برای کویل نورد سرد فولادی وارداتی به ترکیه گزارش نشده است.

تحلیل گران بازار اعلام کردند کویل نورد سرد فولادی چینی در روز جمعه با قیمت ۹۶۰ دلار در هر تن cfr ترکیه عرضه شد و هیچ پیشنهادی از طرف روسیه برای این محصول شنیده نشد. این در حالی است که خریداران قیمت قابل اجرا برای کویل نورد سرد فولادی چینی را حدود ۹۰۰ دلار در هر تن cfr اعلام کردند.

ارزیابی هفتگی متال بولتن نشان داد قیمت کویل نورد سرد فولادی وارداتی ترکیه در روز جمعه (۲۷ می) در محدوده ۹۰۰ – ۹۴۰ دلار در هر تن cfr ترکیه اعلام شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به تاریخ ۲۰ می که در محدوده ۹۰۰ تا ۹۸۰ دلار در هر تن بود حدود ۴۰ دلار در هر تن کاهش داشته است.

میانگین قیمت کویل نورد گرم فولادی در ماه های گذشته

تحلیل گران بازار خبر دادند که میانگین قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی ترکیه در ماه فوریه برابر ۹۳۵، در ماه مارس برابر ۹۸۵.۵ و در ماه آوریل برابر ۱۱۴۷.۵ دلار در هر تن exw ترکیه بود که در روز جمعه (۲۷ می) به ۸۲۰ دلار در هر تن exw ترکیه رسید.

همچنین طبق ارزیابی فعالان بازار میانگین قیمت کویل نورد گرم فولادی وارداتی ترکیه در ماه فوریه برابر ۹۱۵، در ماه مارس برابر ۹۵۵ و در ماه آوریل برابر ۹۷۵ دلار در هر تن cfr ترکیه بود که در روز جمعه (۲۷ می) به ۸۰۰ دلار در هر تن cfr ترکیه رسید.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.