جستجو

با توجه به کاهش قیمت برخی معاملات و وضع مالیات صادراتی بر محصولات فولادی، قیمت زغال کک دریایی کاهش یافت.

قیمت پرمیوم زغال‌ کک دریایی

قیمت زغال‌ کک دریایی در بازار فوب استرالیا در روز جمعه ( ۲۷ می) به دنبال دو معامله که با قیمت‌ های پایین ‌تر بسته شدند کاهش یافت و باعث شد محموله‌ های زغال کک در بازار اسپات در دسترس باقی بمانند.

ارزیابی شاخص قیمت زغال کک در بازارهای جهانی

ارزیابی قیمت برای زغال‌ کک سخت به صورت ذیل می باشد:

قیمت پرمیوم زغال‌ کک سخت دریایی ممتاز استرالیا در روز جمعه ( ۲۷ می) حدود ۴۶۶.۶۹ دلار در هر تن فوب DBCT بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل کاهش ۸ دلار در هر تن را تجربه کرده است.

همچنین پرمیوم زغال‌ کک سخت دریایی ممتاز در روز جمعه حدود ۴۲۴.۱۶ دلار در هر تن cfr جینگ تانگ قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل ۶.۳ دلار در هر تن کاهش یافته است.

قیمت زغال‌ کک سخت دریایی ممتاز استرالیا در تاریخ ۲۷ می در حدود ۴۳۱.۶۹ دلار در هر تن فوب DBCT شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل با کاهش ۱۷.۰۱ دلار در هر تن همراه بوده است.

همچنین زغال‌ کک سخت دریایی ممتاز در روز جمعه در حدود ۳۸۸.۹۶ دلار در هر تن cfr چینگدائو قیمت گذاری شد که نسبت به روزهای قبل بدون تغییر بوده است.

شاخص هفتگی قیمت زغال سنگ تزریقی پودر شده (PCI)

ارزیابی شاخص هفتگی قیمت برای زغال سنگ تزریقی پودر شده (PCI) به صورت ذیل می باشد:

قیمت زغال سنگ تزریقی پودر شده (PCI) کم حجم در روز جمعه (۲۷ می) حدود ۲۱۳.۲۰ دلار در هر تن cfr جینگ تانگ بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل کاهش ۰.۲ دلار در هر تن را تجربه کرده است.

همچنین قیمت زغال سنگ تزریقی پودر شده (PCI) کم حجم در روز جمعه در حدود ۴۷۵.۱۶ دلار در هر تن فوب DBCT قیمت گذاری شد که نسبت به روزهای قبل با کاهش ۲۶.۰۱ دلار در هر تن همراه بود.

فعالان بازار اعلام کردند در بازار فوب استرالیا، یک محموله ۷۵۰۰۰ تنی زغال کک سخت با نوسان متوسط ​​و با نام تجاری HCCA در روز جمعه (۲۷ می) در پلت فرم Globalcoal به قیمت ۴۶۵ دلار در هر تن معامله شد.

به گزارش منابع خبری، علاوه بر این، یک محموله ۷۵۰۰۰ تنی دیگر زغال کک‌ با نوسان ​​متوسط ​​با قیمت ۴۶۲ دلار در هر تن فوب استرالیا در روز جمعه معامله شد. این محموله مربوط به لایکان ۱۱ تا ۲۰ ژوئیه می باشد.

قیمت فولاد در هند تحت فشار است

یک منبع کارخانه مستقر در هند در مورد کاهش سریع قیمت زغال کک سخت با نوسان متوسط ​​ گفت:

بازار فولاد هند به دنبال اعلام دولت این کشور مبنی بر وضع مالیات صادراتی بر محصولات فولادی ضعیف شده است. در نتیجه قیمت فولاد در هند تحت فشار می باشد.

وی در ادامه تصریح کرد:

عرضه زغال کک نسبتاً پایدار است و محموله‌ های زغال کک در بازار اسپات هنوز در دسترس هستند. همچنین بررسی ها نشان داده قیمت کک چینی ارزان تر از زغال کک است، بنابراین بسیاری از کارخانه های فولاد ترجیح می دهند کک چینی بخرند.

منابع خبری در روز جمعه (۲۷ می) اعلام کردند بارندگی شدید اخیر در کوئینزلند که مرکز زغال کک‌ در استرالیا است متوقف شده و شرایط آب و هوایی طی سه روز گذشته بهبود یافته است.

یک منبع تجاری مستقر در هند اظهار کرد:

تقاضا برای زغال سنگ تزریقی پودر شده (PCI) کم حجم از طرف اروپا و هند وجود دارد و در دسترس بودن PCI کاهش یافته است زیرا PCI روسیه وارد بازار اروپا نمی شود.

چندین منبع در چین خاطرنشان کردند که در بازار cfr چین، قیمت زغال کک سخت ممتاز در روز جمعه کاهش یافته است. باید توجه داشت که دور چهارم کاهش قیمت کک داخلی از آغاز ماه می، حاکی از کاهش بیشتر قیمت سنگ سخت کک شده داخلی است که بر قیمت زغال کک دریایی فشار وارد می کند.

بورس کالای دالیان

قرارداد بیشترین معاملات آتی زغال کک مربوط به ماه سپتامبر در تاریخ ۲۷ می با قیمت ۲۵۵۹ یوان (۳۸۰ دلار) در هر تن بسته شد. این در حالی است که قیمت این محصول ۸۶.۵ یوان در هر تن نسبت به قیمت بسته شده در روز قبل افزایش داشته است.

همچنین بیشترین قرارداد معاملات آتی زغال کک مربوط به ماه می نیز در تاریخ ۲۷ می با قیمت ۳۳۵۱.۵ یوان در هر تن بسته شد. این در حالی است که قیمت این محصول ۹۶ یوان در هر تن نسبت به قیمت بسته شده در روز قبل افزایش داشته است.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.