جستجو

به گفته شرکت حقوقی وایت اند کیس، ایده‌های مربوط به اقتصاد دایره‌ای، که در آن همه جنبه‌های اقتصاد مجدداً مورد استفاده قرار مي‌گیرند، به خوبی با بازیافت همخوانی دارند این در حالی است که قیمت‌های نسبتاً بالای کالاها نیز اغلب نیاز به فرآیند طبقه‌بندی و پردازش ضایعات را بیشتر می‌کند.
ذوب ضایعات فلزی برای بازیافت به انرژی کمتری نسبت به فرآیند اولیه پالایش مواد معدنی خام نیاز دارد و این به معنی انتشار کمتر نیز هست. گزارش White & Case همچنین اشاره می‌کند که تکانه های زنجیره‌های تامین جهانی توسط کووید-۱۹ و درگیری‌های ژئوپلیتیکی نیز بر جنبه‌های منفی وابستگی‌های متقابل صحه گذاشته و کشورها را به دنبال یافتن منابع کالاها از جمله استفاده‌های بالقوه از ضایعات سوق داده است.
داده‌های جمع‌آوری ‌شده توسط این شرکت مستقر در نیویورک نشان می‌دهد که تقاضای جهانی برای قراضه فلزات در سال‌های آینده، به دلیل افزایش تقاضا برای فلزات در طیف وسیعی از صنایع، مانند خودروسازی و ساختمان‌سازی، و همچنین استفاده از مواد بازیافتی برای کاهش انتشار کربن، قوی باقی بماند.
در اکثر کشورها، ذوب فلزات از قراضه همچنان به سوخت های فسیلی، به ویژه زغال سنگ یا گاز طبیعی وابسته است. حتی اگر این فرآیند به انرژی کمتری نسبت به تولید فلزات از مواد خام نیاز داشته باشد، مصرف کنندگان به طور فزاینده ای به دنبال محصولات فلزاتی هستند که به روش های سبزتر تولید شده اند.

منبع : ایفنا

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.