جستجو

فولاد یک چرخه جهانی است. بزرگترین صادرکننده آن تصمیم به کربن زدایی گرفت و این یک تغییر ساختاری در این چرخه ایجاد کرد. ظاهرا چین قرار نیست به صادرات 120 میلیون تن فولادی که قبلا انجام می‌داد بازگردد و ظرفیت کافی برای تامین این عرضه از دست رفته وجود ندارد.
در حال حاضر، ما شاهد یک چرخه نزولی هستیم. چین 50 درصد تقاضای جهانی را تشکیل می دهد که از اکتبر سال گذشته تقاضای فولاد آن منفی بوده است، هرچند در برخی موارد که قرنطینه‌ها از بین رفته و سیاست از اقتصاد حمایت می کند، تقاضا بالا می رود. پیناکین پارخ، تحلیگر جی پی مورگان می گوید چرخه قیمتی که در این برهه زمانی در بین کالاها مشاهده می‌کنیم، بر اساس تقاضا نیست، بلکه بر اساس عرضه است و داستان عرضه چند سال پیش به دلیل چین و به دلیل کمبود سرمایه‌گذاری جهانی آغاز شد.
بخش متحرک دیگر فولاد، روسیه است. طبق اظهار پارخ اگر تغییری در جبهه جنگ ایجاد شود و فولاد روسیه بازگردد، این امر می تواند بر روند عرضه تاثیر بگذارد. اما لزوماً تنش زدایی به عادی‌سازی تبدیل نمی‌شود.
پارخ گفت: “کاهش قابل توجهی در عرضه فولاد از سوی کشورهای صادرکننده کلیدی چین، روسیه، اوکراین، ژاپن و کره وجود داشته است.” او اضافه کرد “عرضه در بازار فولاد در چند سال گذشته کاهش یافته است و به نظر نمی رسد به این زودی ها تغییر معنی داری داشته باشد.”

منبع : ایفنا

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.