جستجو

قیمت میلگرد داخلی در منطقه فدرال مرکزی روسیه در اطراف مسکو در طول هفته منتهی به دوشنبه ۳۰ می به دلیل عرضه بیش از حد از کارخانه های داخلی که به دلیل تحریم های اعمال شده توسط کشورهای غربی قادر به صادرات نیستند، به کاهش ادامه خود داد.

بازار میلگرد داخلی روسیه

ارزیابی قیمت برای میلگرد فولادی داخلی cpt مسکو، روسیه ۴۸۰۰۰ تا ۴۹۰۰۰ روبل (۷۲۵ – ۷۴۰ دلار) در هر تن تخمین زده شد که شامل ۲۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده بود.

به دلیل تضعیف روبل، قیمت‌های معادل دلار به میزان قابل‌ توجهی کاهش یافت، در حدود ۱۱۳ – ۱۳۰ دلار در هر تن از حدود ۸۳۸ – ۸۷۰ دلار در هر تن در هفته گذشته. نرخ ارز در روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۶۶.۱۰ بود.

به گزارش Oanda.com، پس از تصمیم بانک روسیه مبنی بر کاهش ۳۰۰ واحد پایه نرخ بهره به ۱۱ درصد در سال از ۲۷ می، واحد پول روسیه پس از رسیدن به ۵۷.۳۷ روبل به ۱ دلار در ۲۵ مه، شروع به تضعیف کرد.

در ۱۳ مارس، واحد پول روسیه در پی تحریم‌های کشورهای غربی در واکنش به تهاجم روسیه به اوکراین، به ۱۳۳.۸۵ روبل به یک دلار رسید. این مقدار در مقایسه با ۷۹.۵۱ روبل به ۱ دلار در ۲۳ فوریه کاهش زیادی یافته است.

فعالان بازار گفتند که قیمت فولاد به دلیل عرضه مازاد از کارخانه های روسیه کاهش یافته است.

یک منبع در یک شرکت تجاری بزرگ گفت:

پیش از این حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد از تولید کارخانه های روسیه برای صادرات در نظر گرفته شده بود. اکنون کارخانه ها حجم محدودی را [به دلیل تحریم ها] صادر می کنند. ما می شنویم که بسیاری از کارخانه ها تولید را کاهش داده اند. [کارخانه آهن و فولاد Magnitogorsk]، Evraz، Mechel. تولید را کاهش داد، اما هنوز برای جلوگیری از کاهش قیمت‌ها کافی نیست.

یک منبع در یک شرکت تجاری بزرگ دیگر گفت:

“در حال حاضر بازار اولیه وجود ندارد. همه قیمت ها توسط بازار ثانویه تعریف می شود.”

در روز دوشنبه قیمت های پیشنهادی برای میلگرد ۱۲ میلی متری در بازار ثانویه در محدوده وسیعی از ۴۸۰۰۰ تا ۵۲۰۰۰ روبل در تن بود که نسبت به قیمت ۵۲۰۰۰ تا ۵۴۰۰۰ روبل در هر تن در هفته قبل از ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ روبل در تن کاهش یافت.

در همان زمان، مناقصه های خاص با قیمت های ۴۳،۰۰۰ تا ۴۶،۰۰۰ روبل به ازای هر تن CPT در طول هفته گزارش شد، در حالی که یک هفته قبل ۵۰،۰۰۰ روبل به ازای هر تن CPT بود.

به گفته فعالان بازار، این امر منعکس کننده بازار ثانویه نیست، اما می تواند قیمت ها را برای هفته آینده تعریف کند.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.