جستجو

قیمت میلگرد داخلی چین در روز سه‌شنبه ۳۱ می به دلیل افزایش تقاضا به علت افزایش قیمت‌های آتی، پس از اعلام برنامه‌های دولت برای پایان دادن به قرنطینه در شانگهای، اندکی افزایش یافت.

بازار میلگرد داخلی چین / طرحی برای پایان دادن به قرنطینه

قیمت میلگرد در شرق چین (شانگهای) ۴۷۷۰ – ۴۷۹۰ یوان (۷۱۶ – ۷۱۹ دلار) در هر تن ارزیابی شد که با کاهش ۱۰ یوان در هر تن روبرو شد.

دولت شانگهای طرحی را برای پایان دادن به قرنطینه و از سرگیری حمل و نقل عمومی از اول ژوئن منتشر کرد که به افراد بیشتری اجازه می دهد به سر کار بازگردند.

یک تاجر در شانگهای گفت:

انتظار می‌رود که کارگاه‌های ساختمانی فعالیت خود را از سر بگیرند، زیرا کارگران بیشتری در حال بازگشت هستند، بنابراین تقاضا برای میلگرد از اول ژوئن افزایش خواهد یافت.

چشم انداز صعودی در معاملات آتی میلگرد باعث تحریک فعالیت معاملاتی در بازار نقدی می شود.

اما به گفته فعالان بازار، قیمت‌های میلگرد لحظه‌ای با نرخ پایین‌تری نسبت به معاملات آتی افزایش یافت، زیرا فروشندگان موجودی انبار را از دست دادند.

شنیده ها از بازار

سفارشات ساخت و ساز جدید در ماه می نسبت به آوریل افزایش یافته است.

یک تحلیلگر صنعت گفت:

سفارشات جدید نشان می دهد که تقاضای قوی تری در ماه ژوئن برای مواد اولیه ساختمانی از جمله میلگرد وجود خواهد داشت.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط اداره ملی آمار (NBS) چین در ۳۱ می، شاخص مدیران خرید غیر تولیدی در ماه می ۴۷.۸ واحد بود که ۵.۹ واحد نسبت به آوریل افزایش داشت.

بر اساس گزارش اداره ملی آمار چین، زیرشاخص سفارشات جدید برای ساخت و ساز در ماه می ۴۶.۴ واحد بود که ۱.۱ واحد نسبت به آوریل افزایش داشت.

بازار بیلت داخلی چین / بورس آتی شانگهای

در تانگشان از ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه، بیلت با قیمت ۴۴۵۰ یوان (۶۶۸ دلار) در هر تن با احتساب مالیات بر ارزش افزوده معامله می‌شد که ۲۰ یوان به ازای هر تن نسبت به روز گذشته کاهش داشته است.

روز سه شنبه، پرمعامله ترین قرارداد آتی میلگرد اکتبر با قیمت ۴۶۸۴ یوان (۷۰۳ دلار) در هر تن بسته شد که نسبت به قیمت روز دوشنبه ۶۳ یوان در هر تن افزایش داشت.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.