جستجو

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: ما امروز ظرفیت تولید ۴۴ میلیون تن فولاد را داریم که در افق ۱۴۰۴ این عدد به ۵۵ میلیون تن خواهد رسید.


محمد آقاجانلو در حاشیه این بازدید از مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) اظهار داشت: صنعت اسکراپ برای صنعت فولاد از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: ما امروز ظرفیت تولید ۴۴ میلیون تن فولاد را داریم که در افق ۱۴۰۴ این عدد به ۵۵ میلیون تن خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران تصریح کرد: مهمترین موضوع در تحقق این مهم ظرفیت معادن است و تا افق ۱۴۰۴ بیش از یک میلیارد تن از ظرفیت سه میلیارد تنی کشور استفاده می‌شود.

آقاجانلو ادامه داد: سنگ آهن به یکی از چالش‌های اصلی نسل‌های بعدی بدل خواهد شد مگر اینکه معادن جدیدی کشف یا از ظرفیت‌هایی همچون اسکراپ بهره‌گیری شود.

وی اضافه کرد: یکی از راه‌های حفظ ذخایر سنگ آهن بهره‌گیری از غراضه است و هم اینک در دنیا ۲۰ درصد از نیاز آهن را از راه استفاده از غراضه تامین می‌کنند و بهترین راه برای رسیدن به این رقم راه‌اندازی زیرساخت‌های صنعت اسکراپ است.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: در دولت باید فرآیندی فراهم شود که با امکانات موجود بتوان یک هاب غراضه ایجاد کرد.

آقاجانلو خاطرنشان کرد: مطالعات انجام شده بیانگر آن است که ایزوایکو از توانایی لازم در این زمینه برخوردار است و زیرساخت‌های لازم را فراهم آورده است.

دبیر ستاد لیزر، فوتونیک، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، قائم مقام دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، دستیار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، مدیر توسعه فن آوری های دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرعامل شرکت ملی فولاد و جمعی دیگر از مسوولان از مجمتع ایزوایکو بازدید کردند.

این بازدید با محوریت کارگاه‌ها، پروژه‌های درحال انجام و سایر زیرساخت‌های مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) به منظور بررسی ظرفیت‌های و توانمندی‌های صنعت دریایی برای ارتقای بهره‌وری، تولید و ایجاد اشتغال انجام شد.

بنابر اظهارات مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو)، زیرساخت مورد نیاز و توانایی تولید سالانه بیش از ۲ میلیون تن آهن‌آلات از طریق اسکراپ در این مجموعه وجود دارد که منبع کم نظیری برای صنعت فولاد کشور به شمار می‌رود.

منبع : فارس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.