جستجو

در ادامه تلاش سرمایه‌گذاران خارجی در بخش معدن افغانستان، هیئتی از سرمایه‌گذاران کشور روسیه در این خصوص با معاون نخست وزیر طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد.


محمد عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر طالبان با اسماعیل اسماعیل‌اوف، هاشم بیگ کورمانوف و نوسب بیک رسولان، مسئولان گروه روسی «آسیاماینینگ» دیدار کرد. براساس بیانیه منتشر شده توسط طالبان، این هیئت روسی با ابراز علاقمندی برای سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان، وضعیت امنیتی این کشور را نیز اطمینان‌بخش خواند.

عبدالکبیر نیز در این دیدار تاکید کرد که هیئت حاکمه افغانستان از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی استقبال و امنیت و مصونیت آن‌ها را تضمین می‌کند. همچنین طبق گفته‌های معاون سیاسی نخست وزیر طالبان، کابل آماده هرگونه همکاری لازم با سرمایه‌گذران است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده، افغانستان دارای منابع معدنی کم‌نظیر مس، طلا، نفت، گاز طبیعی، اورانیوم، بوکسیت، زغال‌سنگ، سنگ‌آهن و عناصر خاکی نادر همچون لیتیم، کرومیوم، سرب، روی، سنگ‌های قیمتی، تالک، سولفور، کبالت، تراورتن، گچ و سنگ مرمر است.

پیش از این نیز ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در راس هیئتی بلندپایه شامل نمایندگان وزارتخانه‌های دفاع، کشور، اقتصاد، صنعت، کشاورزی و انرژی این کشور برای دیدار با مقامات طالبان به کابل سفر کرده بود.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان در بیانیه‌ای گفته بود که دو طرف در این دیدار در ارتباط با تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، ترانزیتی و منطقه‌ای گفت‌وگو کردند و کابلوف نیز سیاست طالبان را متوازن و به نفع جهان خوانده است.

منبع : تسنیم

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.