جستجو

با توجه به داشتن مازاد و توانایی محدود کارخانه‌ ها برای صادرات، قیمت فولاد تخت داخلی روسیه نسبت به هفته قبل کاهش یافت.

بازار فولاد تخت داخلی روسیه

در هفته منتهی به روز دوشنبه (۳۰ می) قیمت ورق نورد گرم و سرد فولادی داخلی روسیه به دلیل تقاضای ضعیف داخلی در میان عدم قطعیت در مورد توسعه اقتصادی کشور، همراه با توانایی محدود کارخانه‌ ها برای صادرات به دلیل تحریم ها کاهش یافته است.

ارزیابی هفتگی فست مارکت نشان داد قیمت ورق فولادی داخلی روسیه در روز سه شنبه (۳۰ می) در محدوده ۶۵۵۰۰ تا ۶۷۰۰۰ روبل (۹۹۰ تا ۱۰۱۲ دلار) در هر تن در هر تن cpt مسکو روسیه شنیده شد. باید توجه داشت که قیمت اعلام شده شامل مالیات بر ارزش افزوده ۲۰ درصدی نیز می باشد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته قبل که در محدوده ۷۴۰۰۰ تا ۷۶۰۰۰ روبل در هر تن بوده حدود ۸۵۰۰ تا ۹۰۰۰ روبل در هر تن در هر تن کاهش یافته است.

فعالان بازار اعلام کردند به دلیل تضعیف روبل، قیمت‌ های معادل دلار در روز سه شنبه (۳۱ می) به میزان قابل ‌توجهی کاهش یافته است. باید توجه داشت که قیمت معادل دلار در مقدار اعلام شده در هفته قبل که برابر ۱۱۹۳ تا ۱۲۲۵ دلار در هر تن بود حدود ۲۰۳ تا ۲۱۳ دلار در هر تن کاهش یافته است.

تحلیل گران بازار اعلام کردند ارزش روبل از ۲۶ می و پس از تصمیم بانک روسیه مبنی بر کاهش ۳۰۰ واحد پایه نرخ بهره به ۱۱.۰۰ درصد در سال، از ۲۷ می شروع به تضعیف کرد.

در این میان متال بولتن اعلام کرد ارزش روبل تا ۲۵ می تقویت شده و به ۵۷.۳۷ روبل به ازای یک دلار رسید.

منابع خبری اعلام کردن پیش از این، واحد پول روسیه در ۱۳ مارس در پی تحریم های کشورهای غربی در واکنش به حمله این کشور به اوکراین، به ۱۳۳.۸۵ روبل به ازای یک دلار رسید. این عدد در مقایسه مقدار پیشنهاد شده در تاریخ ۲۳ فوریه (یک روز قبل از تهاجم) که برابر ۷۹.۵۱ روبل به ازای ۱ دلار بود، افزایش یافته است.

به نقل از معامله گران، در بازار ثانویه ورق نورد گرم فولادی ۴ میلی ‌متری تولید شده توسط شرکت‌ های تجاری بزرگ با قیمت ۶۶۰۰۰ تا ۶۷۰۰۰ روبل در هر تن در روز دوشنبه در دسترس بود که نسبت به دو هفته قبل که در محدوده ۷۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ روبل در هر تن بود حدود ۱۰۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ روبل کاهش داشت.

باید توجه داشت که اصولا قیمت ورق سرد، منعکس کننده روند محصولات نورد گرم است.

طبق ارزیابی هفتگی فست مارکت، قیمت ورق نورد سرد فولادی داخلی در روز دوشنبه (۳۰ می) در محدوده ۷۵۰۰۰ روبل در هر تن cpt مسکو روسیه بود. این در حالی است قیمت اعلام شده نسبت به هفته قبل که در محدوده ۸۳۰۰۰ تا ۸۵۰۰۰ روبل در هر تن بود حدود ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ روبل کاهش داشته است.

پلیت فولادی روسیه

به گفته فعالان بازار، قیمت پلیت فولادی در طول هفته منتهی به روز سه شنبه (۳۱ می) بدون تغییر بود، اما به دلیل عدم وجود معاملات، این قیمت اسمی در نظر گرفته شد. باید توجه داشت که پلیت فولادی در بازار ثانویه کمتر از پیشنهادات فعلی کارخانه‌ ها معامله شده است.

تحلیل گران بازار اعلام کردند انتظار می رود پیشنهادات کارخانه ها حداقل به سطح بازار ثانویه کاهش یابد.

با توجه به فاصله زیاد بین قیمت ورق ۴ میلی متری نورد گرم و ورق ۲۰ میلی متری، معامله گران نمی توانند احتمال سقوط قیمت ورق دوم را به ورق اول رد کنند.

فعالان بازار اعلام کردند در طول هفته منتهی به روز سه شنبه (۳۱ می)، پیشنهادات شنیده شده برای پلیت فولادی تولید شده توسط شرکت هایMagnitogorsk Iron & Steel Works (MMK) و Asha Steel حدود ۸۷,۰۰۰ تا ۸۷,۳۰۰ روبل در هر تن بود که نسبت به هفته قبل بدون تغییر بوده است.

به نقل از معامله گران در روز دوشنبه (۳۰ می)، شرکت ‌های تجاری بزرگ ورق فولادی ۲۰ میلی ‌متری را در بازار ثانویه با قیمت ۸۴۰۰۰ تا ۸۶۰۰۰ روبل در هر تن عرضه کردند. این در حالی است قیمت اعلام شده نسبت به هفته قبل که در محدوده ۸۵۰۰۰ تا ۹۱۰۰۰ روبل در هر تن بود حدود ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ روبل درهر تن کاهش داشته است.

طبق ارزیابی هفتگی فست مارکت، شاخص ورق فولادی داخلی روسیه در روز دوشنبه (۳۰ می) در محدوده ۸۶۰۰۰ تا ۸۷۳۰۰ روبل در هر تن CPT مسکو روسیه بود. باید توجه داشت که قیمت اعلام شده با احتساب مالیات بر ارزش افزوده می باشد که نسبت به هفته قبل ثابت باقی مانده است.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.