جستجو

آخرین قیمت سنگ آهن وارداتی در چین روز گذشته با امید به بهبود تقاضا بالا رفت. ظاهرا شانگهای که قطب مالی چین است خود را برای اتمام قرنطینه های کرونا و بازگشایی بازارها آماده می کند. شاخص قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد 0.3 درصد رشد داشته به 136.15 دلار هر تن سی اف آر رسیده است. قرارداد سنگ آهن در بورس شانگهای نیز 2.6 درصد رشد ماهانه داشته به نزدیکی اوج 6 هفته اخیر رسید و 135 دلار شنیده شد.
روز دوشنبه مقامات شانگهای از پایان قرنطینه دو ماهه خبر دادند. این شهر از امروز وارد مرحله عادی کنترل اپیدمی می‌شود و به مغازه‌ها اجازه می‌دهد بازگشایی شوند و مردم در مناطق «کم ریسک» به سر کار بازگردند.
این اقدام می‌تواند مصرف صنایع پایین‌دستی را افزایش دهد، مصرفی که به دلیل شیوع اخیر کووید-19 برای ماه‌ها متوقف شد و تولیدکنندگان فلزات را ناامید کرد زیرا نمی‌توانستند در فصل همیشگی اوج فعالیت پروژه‌های ساختمانی نقدینگی را افزایش دهند.
فعالیت کارخانه‌های چین در ماه می نسبت به ماه قبل کاهش یافت، از این رو رشد اقتصادی سه‌ماهه دوم سال هنوز نگران کننده است.

منبع : ایفنا

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.