جستجو

بر اساس آمار انجمن آهن و فولاد چین (Cisa)، صادرات فولاد چین به اروپا در ماه آوریل و به دنبال حمله روسیه به اوکراین به بالاترین میزان در سه سال اخیر رسید.

صادرات فولاد چین به ترکیه ۳ برابر افزایش یافت

این کشور در ماه آوریل ۳۹۸۰۰۰ تن فولاد به اتحادیه اروپا و بریتانیا صادر کرد که نسبت به ماه قبل ۳۳.۵ درصد افزایش داشت.

انجمن آهن و فولاد چین گفت که افزایش صادرات فولاد به اروپا به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین بوده است.

صادرات فولاد چین به ترکیه نیز در ماه آوریل به دلیل جنگ در اوکراین نزدیک به ۳ برابر افزایش یافت و به ۳۲۹ هزار تن رسید. بر اساس گزارش سیزا، این صادرات شامل ۲۶۸۰۰۰ تن فولاد تخت است.

انجمن آهن و فولاد چین گفت:

این میزان صادرات به این دلیل بود که [تهاجم روسیه به اوکراین] زنجیره تامین فولاد به ترکیه را قطع کرد [و] اوکراین و روسیه هر دو از تامین کنندگان اصلی کویل نورد گرم به ترکیه هستند.

به طور کلی، صادرات فولاد چین در ماه آوریل به ۴.۹۷ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ حدود ۳ میلیون تن کاهش داشت.

صادرات فولاد تخت این کشور با ۸۸۰۰۰ تن افزایش ماهانه به ۳.۴ میلیون تن رسید. کویل نورد گرم ۶۲۸۰۰۰ تن از این مقدار را به خود اختصاص داده است که ۷۴.۹ درصد افزایش ماهانه داشته است اما صادرات لوله با ۱۶.۴ درصد کاهش ماهانه به ۵۰۹۰۰۰ تن رسید.

صادرات فولاد نیمه تمام و مواد خام فولادسازی میانی چین، مانند آهن خام، آهن بریکت شده داغ نیز در ماه آوریل تقریباً ۱۰ برابر در مقایسه با یک ماه قبل افزایش یافت و به ۱۷۴۰۰۰ تن رسید.

از این میزان صادرات، ۱۶۹۰۰۰ تن بیلت بوده که بالاترین میزان صادرات بیلت در ۱۴ سال گذشته است.

انجمن آهن و فولاد چین گفت:

این رشد صادرات همچنین به دلیل [جنگ در اوکراین] بود که صادرات بیلت را مختل کرد و چین را قادر ساخت که شکاف عرضه را پر کند.

در مجموع، چین ۱۳۰۰۰۰ تن بیلت به آسیا – از جمله ۳۸۰۰۰ تن به تایوان و ۴۱۰۰۰ تن به فیلیپین – و ۳۹۰۰۰ تن به ایتالیا صادر کرد.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.