جستجو

قیمت‌ کویل نورد گرم چین در روز چهارشنبه ۱ ژوئن به افزایش‌ خود ادامه داد و جو بازار با افزایش تلاش‌های مقامات چینی برای تقویت رشد اقتصادی، حمایت شد.

بازار داخلی کویل نورد گرم چین / پایان قرنطینه دو ماهه شانگهای

قیمت کویل نورد گرم در شرق چین (شانگهای) ۴۸۲۰ – ۴۸۵۰ یوان (۷۲۰ – ۷۲۵ دلار) در هر تن ارزیابی شد که ۲۰ یوان در هر تن افزایش یافته است.

پرمعامله ترین قرارداد کویل نورد گرم چین در بورس آتی شانگهای برای چهارمین روز معاملاتی متوالی در روز چهارشنبه افزایش یافت.

به گفته فعالان بازار، پس از آن که مقامات ارشد کشور چین تلاش های خود را برای تقویت اقتصاد – که از ماه مارس توسط قرنطینه های کووید آسیب دیده است – نشان دادند، جزئیات ۳۳ اقدام جامع را در روز سه شنبه – که هفته گذشته معرفی شد – برای حمایت از اقتصاد ارائه کردند.

روز چهارشنبه، مرکز مالی و تولیدی شانگهای قرنطینه دو ماهه کووید را لغو کرد و همه شرکت ها مجاز به از سرگیری فعالیت هستند.

یک تحلیلگر صنعت در شانگهای گفت که برداشتن قرنطینه و اقدامات محرک چشم انداز تقاضای فولاد را بهبود بخشید.

رسانه‌های محلی روز گذشته گزارش دادند که استان شرقی شاندونگ قصد دارد تولید فولاد خام خود را ۱۰ درصد در سال کاهش دهد تا تولید سالانه زیر ۷۶.۵ میلیون تن، معادل تولید در سال ۲۰۲۱ را حفظ کند. هنوز اندازه این کاهش توسط کارخانه‌های محلی تایید نشده است. اگرچه برنامه‌ریز ایالتی در آوریل گفت که کشور به کنترل تولید فولاد خام خود در سال ۲۰۲۲ ادامه می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که تولید کل سال کمتر از سال ۲۰۲۱ است.

بازار صادرات کویل نورد گرم چین

شاخص قیمت صادرات کویل نورد گرم فولادی، بندر اصلی فوب چین ۷۵۰.۱۴ دلار در هر تن ارزیابی شد که ۰.۱۴ دلار در هر تن افزایش یافته است.

کارخانه های چینی روز چهارشنبه کویل نورد گرم SS400 را با قیمت ۷۳۰ – ۷۷۵ دلار به ازای هر تن فوب چین عرضه کردند، در حالی که برخی هنوز از ارائه پیشنهاد خودداری می کنند و منتظر پیشنهاد برای مذاکره هستند.

فعالان بازار ادامه دادند که ۷۵۰ دلار به ازای هر تن فوب چین برای کارخانه‌های بزرگ‌تر قابل استفاده است و این سطح برای کارخانه‌های کوچک‌تر می‌تواند تا حدود ۷۳۰ دلار در هر تن فوب چین باشد.

منابع گفتند با وجود افزایش قیمت های آتی کویل نورد گرم، سفارشات هنوز بهبود نیافته است.

یک تاجر در شانگهای گفت که اکثر پرسش ها از پروژه های مصرف کننده نهایی بود، در حالی که سهامداران سکوت کردند.

شنیده ها از بازار / بورس آتی شانگهای

فعالان عرصه فولاد در مورد بهبود بنیادی بازار بسیار خوش بین هستند. اما بازار نقدی همچنان در حال فروپاشی است و مردم منتظرند تا سرعت و بزرگی کاهش ذخایر را ببینند.

پرمعامله ترین قرارداد آتی کویل نورد گرم برای تحویل در ماه اکتبر در روز چهارشنبه با قیمت ۴۸۱۶ یوان در هر تن بسته شد که نسبت به روز سه شنبه ۲۷ یوان در هر تن افزایش داشت.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.