جستجو

مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه قیمت محصولات فولادی و کامودیتی ها درحال حاضر به کف قیمتی خود رسیده است افزود: قیمت کمتر از این میزان برای فعالان این صنعت و تولیدکنندگان فولاد صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

قیمت محصولات فولادی تابع یک منحنی سینوسی است

وحید یعقوبی در خصوص قیمت محصولاتی در بازارهای داخلی و جهانی افزود: قیمت محصولات فولادی همیشه تابع یک منحنی سینوسی است و بر اساس این منحنی نوسانی قیمت ها، افزایش یا کاهش خواهد داشت و در بازه های زمانی مختلف و تحت تاثیر عوامل و فاکتورهای متعدد، منحنی سینوسی قیمت محصولات فولادی افزایش یا کاهش پیدا می کند و در زمان های متعدد ممکن است منحنی بالا یا پایین برود اما بطور کلی روند این منحنی سینوسی ادامه دارد.

این فعال صنعتی ادامه داد:

با آغاز جنگ اوکراین و روسیه و بحران در منطقه آسیای میانه، قیمت محصولات فولادی و کامودیتی ها در منحنی سینوسی با توجه به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو امریکا کاهش پیدا کرده است که به گفته کارشناسان اقتصادی بخشی از این کاهش قیمت قبل از تصمیمات فدرال رزرو امریکا پیشخور شده بود.

یعقوبی تصریح کرد:

قیمت محصولات فولادی و کامودیتی ها درحال حاضر به عقیده بسیاری از کارشناسان به کف خود رسیده است و قیمت کمتر از این میزان برای فعالان این صنعت و تولیدکنندگان فولاد صرفه اقتصادی نخواهد داشت و بنظر می رسد قیمت فولاد کف سازی و از این پایین تر نخواهد آمد و باز مجددا در مقطعی دیگر به سمت بالا رشد خواهد کرد.

در دوره ثبات و کف قیمتی فولاد هستیم

وی در ادامه افزود:

رکود در بازارهای مصرفی محصولات فولادی، از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا متاثر شده است اما شدت آن به میزانی نیست که تاثیر زیادی بر بازارهای جهانی داشته باشد و بنظر می رسد اکنون در دوره ثبات و کف قیمتی فولاد هستیم مگر اینکه اتفاق غیر مترقبه ای رخ دهد که در این صورت منحنی سینوسی قیمت فولاد به رشد خود ادامه خواهد داد تا به قله برسد و باز دوباره منحنی سقوط قیمتی را شاهد خواهیم بود.

مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درخاتمه بیان کرد:

منحنی سینوسی قیمت فولاد اخیرا به بالاترین میزان رشد خود رسید و تقریبا قیمت تمام محصولات زنجیره فولاد در بالاترین سطح خود قرار داشت لذا این منحنی سینوسی و دوره ها دائما در بازار فولاد تکرار می شود.

منبع : آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.