جستجو

با توجه به کاهش خرید و افزایش عرضه، قیمت جهانی قراضه فولادی به کاهش خود ادامه داد و در برخی مناطق ثابت ماند.

تغییرات در بازارهای جهانی قراضه فولادی

در هفته منتهی به روز جمعه (۳ ژوئن) قیمت قراضه فولادی در ترکیه و سایر بازارهای اصلی آسیا یا کاهش بیشتری یافت و یا بدون تغییر باقی ماند.

فعالان بازار اعلام کردند قیمت های قراضه فولادی در بازار ترکیه به دلیل تقاضای ضعیف محلی و افزایش عرضه دوباره کاهش یافت زیرا کارخانه های این کشور به طور موقت از بازار خارج شده بودند.

معامله گران گزارش دادند در سایر بازارهای آسیایی به دلیل عدم وجود معاملات و جو ضعیف بازار، قیمت ها بسیار ملایم بوده است. علاوه بر این، هنگامی که کشور روسیه با اثرات تحریم ‌های بین ‌المللی مبارزه می‌ کند، عرضه بیلت فولادی با قیمت پایین از طرف روسیه، فشار نزولی بیشتری بر قیمت ‌های جهانی قراضه فولادی وارد کرده است.

خلاصه ای از اخبار مربوط به قراضه فولادی در بازارهای جهانی به شرح زیر می باشد:

قیمت واردات قراضه فولادی دریایی ترکیه در آخرین معاملات کاهش بیشتری پیدا کرده است.
قراضه فولادی ایالات متحده در سواحل غربی با قیمت های کمتر معامله می شود.
اقدامات مدیریت ریسک سختگیرانه بانک ها فعالیت واردات قراضه فولادی در ویتنام را کاهش داده است.
قیمت واردات قراضه فولادی چین کاهش یافته و بازار آرام شد.
بازار قراضه فولادی تایوان هفته قبل را با رکود به پایان ‌رساند و به دلیل تعطیلات رسمی هیچ معامله‌ ای در این بازار انجام نشده است.

بازار قراضه فولادی ترکیه

فعالان بازار گزارش دادند فولادسازان ترکیه در نیمه دوم هفته منتهی به روز دوشنبه (۶ ژوئن) قیمت واردات قراضه فولادی دریایی ترکیه در هفته گذشته در میان خرید آهسته به دلیل تقاضای ضعیف برای محصولات فولادی طویل نهایی و کاهش قیمت بیلت فولادی از سوی تامین کنندگان روسی، به کاهش خود ادامه داد.

معامله گران اعلام کردند تنها دو معامله برای قراضه فولادی ترکیه در طول هفته منتهی به روز دوشنبه (۶ ژوئن) انجام شد که یکی در تاریخ ۳۱ می و دیگری در تاریخ ۱ ژوئن منعقد شد. بررسی ها نشان داد حجم محموله ها در هیچ یک از معاملات مشخص نشده است اما قیمت قراضه فولادی نوع HMS 1&2 حدود ۴۳۵ تا ۴۳۹ دلار و قیمت قراضه فولادی خرد شده حدود ۵۴۵ دلار در هر تن بوده است.

فعالان بازار پیش بینی کردند که قیمت قراضه فولادی ترکیه به دلیل ارزان بودن بیلت فولادی روسیه و افزایش عرضه این محصول با عقب نشینی کارخانه های ترکیه از بازار ادامه خواهد یافت.

قیمت گذاری قراضه فولادی در ترکیه

ارزیابی فست مارکت نشان داد قیمت قراضه فولادی وارداتی نوع HMS 1&2 (مخلوط ۸۰:۲۰) با مبدا شمال اروپا به ترکیه در روز دوشنبه (۶ ژوئن) حدود ۴۲۴.۰۵ دلار در هر تن cfr ترکیه بوده است. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته قبل که در محدوده ۴۴۴.۵۶ دلار در هر تن بود، حدود ۲۰.۵۱ دلار در هر تن کاهش یافته است.

همچنین قیمت قراضه فولادی وارداتی نوع HMS 1&2 (80:20) از مبدا ایالات متحده به ترکیه در روز دوشنبه حدود ۴۳۵.۲۹ دلار در هر تن cfr ترکیه شنیده شد. اما مقایسه آمار نشان داد قیمت این محصول نیز نسبت به هفته قبل که در محدوده ۴۵۳.۳۱ دلار در هر تن بود، کاهش ۱۸.۰۲ دلار در هر تن را تجربه کرده است.

از طرفی بررسی ها نشان داد قیمت قراضه فولادی خرد شده وارداتی به ترکیه در تاریخ ۶ ژوئن در محدوده ۴۷۲ دلار در هر تن اعلام شد. در حالی که قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته بدون تغییر بوده است.

بازار قراضه فولادی ایالات متحده

منابع خبری گزارش دادند قیمت محموله ‌های قراضه فولادی دریایی ایالات متحده به کاهش خود ادامه داد. بررسی ها نشان داد آخرین فروش محموله های قراضه فولادی به یک کارخانه بنگلادشی با تخفیف ۴۵ دلاری در هر تن در مقایسه با آخرین فروش قبلی ایالات متحده شنیده شده است.

قیمت گذاری قراضه فولادی در ایالات متحده

طبق برآورد قیمتی توسط متال بولتن شاخص قراضه فولادی صادراتی نوع HMS 1&2 (80:20) ایالات متحده در روز دوشنبه (۶ ژوئن) در محدوده ۴۲۱ دلار در هر تن فوب ایالات متحده قیمت گذاری شد. این درحالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته بدون تغییر بوده است.

ارزیابی منابع خبری نشان داد قیمت قراضه فولادی صادراتی نیویورک در تاریخ ۶ ژوئن در محدوده ۳۸۳ دلار در هر تن فوب نیویورک اعلام شده است. با توجه به قیمت های این محصول در هفته گذشته، می توان دریافت که قیمت این محصول نسبت به تاریخ ۲۷ می که در محدوده ۳۹۵ دلار در هر تن بود، حدود ۱۲ دلار در هر تن کاهش یافته است.

همچنین با توجه به ارزیابی قیمت توسط متال بولتن، قراضه فولادی صادراتی نوع HMS 1&2 (80:20) با مبدا لس آنجلس در روز دوشنبه با قیمت ۴۸۰ دلار در هر تن فوب لس آنجلس معامله شد. بررسی ها نشان داد قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته ثابت بوده و نوسانی نداشته است.

بازار قراضه فولادی ویتنام

تحلیل گران بازار خبر دادند اقدامات مدیریت ریسک سختگیرانه انجام شده توسط بانک های این کشور اخیراً فعالیت خرید در بازار اسپات را برای واردات قراضه فولادی در ویتنام کاهش داده است.

ارزیابی هفتگی فست مارکت نشان داد قیمت قراضه فولادی دریایی نوع HMS 1&2 (مخلوط ۸۰:۲۰) در روز جمعه (۳ ژوئن) در محدوده ۴۹۰ تا ۵۰۰ دلار در هر تن cfr ویتنام بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته قبل بدون تغییر بوده است.

قیمت گذاری قراضه فولادی در ویتنام

ارزیابی قیمتی توسط متال بولتن نشان داد قیمت قراضه فولادی وارداتی نوع HMS 1&2 (80:20) به ویتنام در روز دوشنبه (۶ ژوئن) در محدوده ۴۹۵ دلار در هر تن cfr ویتنام شنیده شد. منابع خبری گزارش دادند که قیمت این محصول نسبت به هفته قبل بدون تغییر بوده است.

بازار قراضه فولادی چین

به نقل از چندین منبع خبری بازار واردات قراضه فولادی چین در طول هفته منتهی به روز دوشنبه (۶ ژوئن) آرام بود و پیشنهادات کمی از طرف ژاپن ارائه شد. بررسی ها نشان داد پیشنهادات شنیده شده برای واردات قراضه در بازار چین با وجود ثبات قیمت های معاملات داخلی، اندکی کاهش یافته است.

قیمت گذاری قراضه فولادی در چین

طبق برآورد قیمتی توسط فعالان بازار، قیمت قراضه فولادی بازیافتی سنگین در شرق چین در روز دوشنبه (۶ ژوئن) حدود ۵۰۴.۵۸ دلار در هر تن cfr چین گزارش شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به تاریخ ۲۷ می که در محدوده ۵۰۷.۴۶ دلار در هر تن بود، حدود ۲.۸۸ دلار در هر تن کاهش یافته است.

بازار قراضه فولادی تایوان

معامله گران اعلام کردند بازار قراضه فولادی وارداتی تایوان به دلیل تعطیلات عمومی جشنواره Dragon Boat در ۳ ژوئن، هفته گذشته را بدون معامله به پایان رساند. همچنین بررسی ها نشان داد قیمت قراضه فولادی کانتینری وارداتی در بازار اسپات به دلیل تقاضای ضعیف برای مواد خام فولادسازی تا حد زیادی محدود بوده است.

قیمت گذاری قراضه فولادی در تایوان

ارزیابی متال بولتن نشان داد شاخص قراضه فولادی وارداتی نوع HMS 1 & 2 (80:20 مخلوط) از مبدا ایالات متحده به تایوان در تاریخ ۶ ژوئن در محدوده ۴۴۱ دلار در هر تن cfr تایوان قیمت گذاری شد. این در حالی است که منابع خبری گزارش دادند قیمت این محصول نسبت به هفته قبل که در محدوده ۴۳۷.۵ دلار در هر تن بود افزایش ۳.۵ دلار در هر تن را تجربه کرده است.

بازار قراضه فولادی هند

به نقل از فعالان بازار، ارزیابی قیمت برای بازارهای قراضه فولادی در هند و پاکستان طبق برنامه در هفته منتهی به تاریخ ۳ ژوئن به روز شد، اما به دلیل تعطیلات رسمی در بریتانیا، گزارشی از بازار در این زمینه منتشر نشد.

قیمت گذاری قراضه فولادی در هند

با توجه به برآورد قیمت انجام شده توسط منابع خبری، قیمت قراضه فولادی خرد شده وارداتی هند در روز دوشنبه (۶ ژوئن) حدود ۵۱۲.۰۸ دلار در هر تن cfr Nhava Sheva هند شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به تاریخ ۲۷ می که برابر ۵۱۸.۶۸ دلار در هر تن بود حدود ۶.۶ دلار در هر تن کاهش یافته است.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.